Без парковки в житлових кварталах: навіщо це потрібно і куди подіти машини

0

Альтернативою паркувальним майданчикам у мікрорайонах можуть стати підземні гаражі

Нещодавно Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України виступило з ініціативою відмовитися від парковок в нових житлових кварталах. Таке рішення обумовлене тим, що парковки псують зовнішній вигляд і заважають самим мешканцям. Сайт “Сегодня” розбирався, які альтернативи пропонують в міністерстві, де можна буде залишити машину і наскільки така пропозиція здійсненне в сучасних реаліях..

Парковки хочуть заборонити через вихлопні гази, а замінять їх підземними гаражами

Мінрегіонбуд вирішив оновити державні будівельні норми і запропонував заборонити облаштування парковок всередині нових житлових кварталів. Про це розповів заступник міністра регіональної політики, будівництва та житлово-комунального господарства Лев Парцхаладзе.

“У нових ДБН (Державних будівельних нормах. – Ред.) з планування і забудови територій ми пропонуємо заборонити проектування і організацію парковок для автомобілів всередині нових житлових кварталів. Житловий простір має використовуватися на благо жителів будинків – для створення дитячих ігрових майданчиків, зручних зон відпочинку, озеленення всередині кварталів”, – повідомив Парцхаладзе.

У документі наголошується, що гаражі і парковки рекомендується розміщувати на периферії житлових районів і на міжмагістральних територіях, подалі від ігрових майданчиків і зон відпочинку. Парцхаладзе також пояснює, що альтернативою можуть стати наземні, підземні, комбіновані автоматизовані або звичайні гаражі, а ось в історичних і центральних районах перевага віддаватиметься виключно підземним гаражам.

Також зазначено, що відстань від місця проживання автовласника до парковки або гаража не повинно перевищувати 700 метрів. Гостьові автостоянки планується розміщувати з боку проїзду або вулиці, на відстані до 150 метрів від будинку.

Чиновники вважають, що зараз парковки в дворах псують зовнішній вигляд району та несуть певну загрозу для жителів, переважно, через вихлопні газів і блокування проїзду спецтехніки в разі надзвичайних ситуацій. Саме тому, на думку Мінрегіонбуду, буде куди логічніше винести парковки за кордони житлових кварталів.

Щоправда, залишається питання в тому, наскільки це можливо в сучасних реаліях, коли паркувальних місць і так не надто вистачає для машин, число яких продовжує зростати.

Проблема з парковками в великих містах стає гостріше

Експерти впевнені, що таку ініціативу цілком можна втілити в життя, адже проблема з парковками з кожним роком стає все гострішою.

“На сьогодні є чимала кількість житлових комплексів, де використовують так звану концепцію “двори без машин”. Тому, в принципі, це нормальна тенденція і нормальна практика. На цьому тлі логічно, що прибудинкова територія не може використовуватися частиною жителів, тоді як за обслуговування прибудинкової території здійснюється оплата всіма мешканцями. Це прогресивна норма і було б непогано використовувати і реконструкцію існуючих кварталів”, – говорить в коментарі сайту “Сегодня” співкоординатор київської Ради з урбаністики Григорій Мельничук.

В експертному середовищі зазначають, що ініціатива хороша, адже прибудинкова територія зараз часто повністю заставлена машинами, так, що просто не можна пройти. Але щоб прибрати машини з дворів, потрібно будувати підземні паркінги з доступними цінами, які зможуть дозволити собі українці.

На думку голови Національної ради ріелторської палати України Віктора Несіна, єдиний розумний вихід – перехід на підземні паркінги

“У містах-мільйонниках є одна велика проблема – це паркувальні місця. Тому я взагалі прихильник того, що всі будинки, які будуються, особливо на масивах, повинні будується відразу з підземним паркінгом. Інакше буде колапс. Я бачу вихід виключно в підземному паркінгу, але він повинен бути доступним за цінами. Не так, як на сьогодні продають намальований на асфальті синім кольором квадрат за якісь скажені гроші – 20 тис. доларів тощо. Прибудинкова територія і так вся запаркована, давайте подивимося, що зараз твориться на масивах. Увечері, близько великих будинків пройти неможливо, не те що проїхати. І ця проблема ускладнюватиметься, тому що будинки будуються. Потрібно брати до уваги, що, практично, кожна квартира – це один автомобіль”, – пояснив Несін.

Експерт підсумував, що Мінрегіонбуд повинен зобов’язати всіх будувати підземні паркінги в наказовому порядку, тільки тоді питання з браком паркувальних місць буде вирішене.

В уряді зазначають, що оновлені норми повинні набути чинності в найближчим часом.

Нагадаємо, в газеті “Голос України” 2 квітня був опублікований Закон “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування сфери паркування транспортних засобів”. Як повідомляється, новим законом, зокрема, був створений механізм притягнення до адміністративної відповідальності осіб, за якими зареєстровані транспортні засоби, які порушили правила зупинки, стоянки та парковки. Фіксувати подібні порушення передбачається, згідно з текстом документа, за допомогою систем фото- і відеофіксації.

Крім того, згідно з новими правилами, копію постанови про притягнення до адміністративної відповідальності залишатимуть на лобовому склі транспортного засобу. Приймати рішення про притягнення до відповідальності і тимчасове затримання транспортного засобу уповноважені інспектори з паркування.

Закон набуває чинності 27 вересня 2018 року, тобто через 180 днів з моменту оприлюднення.

Джерело segodnya.ua

Не пропустіть