Чи варто зараз купувати «євробляху»?

Звісно, кожному з нас цікаво, коли та який крок варто зробити, щоб насамперед не «програти»: як мінімум — не втратити певної можливості, а як максимум — ще й отримати дохід. З огляду на ситуацію навколо вторинного ринку автомобілів (і, насамперед, машин на «євробляхах»), мало не всіх автовласників цікавить глобальне питання «що буде далі», яке складається з низки дрібніших компонентів. Опираючись на наявну зараз інформацію, спробуємо дати відповіді на запитання наших відвідувачів.

Чи подешевшають всі вживані авто після «легалізації євроблях»?

Скоріш за все, ні – оскільки сама «легалізація» буде аж ніяк не безкоштовна, а крім податків передбачається ще немало витрат на виїзд-в’їзд нерозмитненою машиною вже у режимі «імпорт». Крім того, поки що невідомо, чи у фінальній версії «податкової амністії» будуть присутні «запобіжники» щодо обмеження на продаж колишніх «євроблях». Такі, як у Законі №1389-VIII (проект №3251), що має обмеження «три одиниці»: одне авто на одну особу, яке не можна продати протягом року (без сплати повного розміру акцизу).

Чи варто зараз продавати авто на українській реєстрації? Адже після «легалізації «євроблях» ціни на вживані машини можуть впасти…

«Податкова амністія» не тотожна поняттю «безкоштовна роздача номерних знаків та техпаспортів». Водії «євроблях» будуть змушені заплатити певні податки в український бюджет, а також понести витрати на виїзд за кордон, зняття авто з обліку в країні реєстрації, можливо, сплатити «відкупне» власнику-іноземцю, страхування тощо. Отже, після легалізації кожне авто, яке раніше було на «чужих» номерах, подорожчає.

Чи варто купувати «євробляху» зараз?

Кожного разу, коли розпочинались перемовини між нардепами та активістами, що представляють інтереси водіїв нерозмитнених авто, з боку представників законодавчої влади називалась певна дата «до». Тобто під «податкову амністію» потраплять лише автомобілі, які вже знаходились в Україні до певного дня. Минулого року таким днем називали 6 вересня (день проведення акції активістами під Верховною Радою), цього року неодноразово звучало «до 1 січня 2018-го». Відповідно, якщо саме так і станеться – всі «пізні євробляхи» мають шанси стати «непрохідними».

Чи є шанси на «легалізацію» автомобілів старішіх 2000 р.в. та без Євро-3?

Обговорюючи «молдовський сценарій», який планується взяти за основу, нардепи пропонували встановити максимально допустимим 2000 р.в., активісти – застосувати норму Євро-3, яка діє в ЄС з 1999 року. Також лунали пропозиції щодо фіксації «крайнім» 1998 року. Старіші авто під «легалізацію», скоріш за все, не потраплять.

Чи варто зараз купити кілька «євроблях» щоб потім перепродати?

Справа ризикована, оскільки законопроект про «податкову амністію» існує лише у вигляді ескізного тексту. Далі він потрапить на розгляд у профільні комітети та міністерства, а ще в документ депутати зможуть вносити свої правки, та голосувати за них. Тому не виключено, що принцип «одне авто на одну людину» (або схожий) може бути включений в текст майбутнього закону на якомусь із етапів. Отже, якщо «по амністії» дозволять розмитнити лише один автомобіль, ідея створити автопарк таксі чи просто розпродати всі «екс-євробляхи» може і провалитись.

У мене вже є «євробляха». Я точно зможу її «легалізувати»?

Не точно, оскільки під «податкову амністію» потраплять лише певні категорії автомобілів. Згідно інформації, яка озвучувалась на нещодавніх засіданнях Комітету Верховної Ради з питань податкової та митної політики, насамперед буде встановлено дату «до», тобто «прохідними» стануть авто, які потрапили в Україну до певного числа (імовірно, до 1 січня 2018 року). Також буде встановлене й обмеження по року випуску. Нардепи пропонують зробити максимально допустимим 2000 рік, активісти — 1998-й. У будь-якому випадку, «старіші» значення не називались взагалі.

Окрім цього, передбачається ще ряд проблем: для початку, авто на «бляхах» доведеться вивезти за межі України, в країні реєстрації відшукати юридичного власника (фізичну особу чи фірму), домовитись із ним про оформлення угоди купівлі-продажу, при цьому сподіватись, що власник знайдеться і погодиться підписати документи. Не виключено, що доведеться і заплатити «відкупне».

Далі варто сподіватись, що в іноземній службі реєстрації ваш автомобіль не знятий з обліку, наприклад, за непройдений техогляд, відсутність страховки чи несплату дорожнього податку. Якщо весь цей «квест» ви пройдете успішно – заїжджаєте в Україну знову, в режимі «імпорт», не забувши при цьому хоча б копії документів, згідно яких ви розпоряджались машиною раніше. Далі – розмитнення за ставками податків, які будуть прийняті для «податкової амністії». Тут теж передбачається не те щоб «непрохідність», а питання розміру акцизу, який для ТЗ з великим об’ємом двигунів (2,5 – 3 л та більше) може бути досить значним.

Про те, що авто може знаходитись у розшуку, навіть не згадуватимемо: цей момент проясниться ще на кордоні. Також зрозуміло, що для особистого виїзду за кордон треба мати закордонний паспорт, медичне страхування, візу або «біометрику» для країн «безвізу».

У мене є «євробляха» але «легалізувати» я її не збираюсь. Що мені загрожує?

Майбутній законопроект, який і має впровадити «податкову амністію» для авто на іноземній реєстрації, містить спеціальний розділ – так званий «чорний ящик». Це розділ, в якому описані всі санкції щодо тих, хто вирішить проігнорувати разову акцію по легалізації нерозмитнених авто або надумає привезти нову «євробляху». Із змістом цього розділу, який вже погоджений активістами та нардепами, можна ознайомитись за цим посиланням. У двох словах – санкції доволі жорсткі, а штрафи чималі.

Коли буде вирішено питання щодо «євроблях»?

Питання обговорюється вже не перший рік. Протягом найближчих місяця-двох перспективний вигляд «податкової амністії» став більш зрозумілим: так званий «молдовський сценарій», тобто разова акція із застосуванням знижки у розмірі 70% на акцизний збір. Вже відбулось кілька зустрічей активістів та нардепів, але кінцева крапка у питанні не поставлена – перемовини тривають.

Отже, щойно нардепи та активісти дійдуть згоди, буде створено законопроект, який після розгляду профільними комітетами буде винесено на голосування у ВР. Чи вдасться цьому документу стати законом, отримати підпис Президента і за який час усе згадане буде зроблено – відомо хіба власникам кришталевої кулі… Звісно, питання може бути використане в якості козирної теми для полеміки на виборах будь-якого ґатунку — однак подібні маніпуляції, як свідчить досвід, нечасто дають очікуваний електоратом результат.

А ще варто розуміти, що поки у Комітеті з питань податкової та митної політики намагаються врегулювати питання «полюбовно», десь у міністерствах чи у командах окремих нардепів може вестись робота по створенню «силового сценарію», який передбачатиме лише «відлов» нерозмитнених машин, нові штрафи та жорсткі санкції. І якщо «силовий сценарій» буде введено раніше «молдовського», питання «євроблях» може вирішитись навіть швидше. Ще й зовсім не так, як це можна передбачити зараз.

Джерело auto.ria.com

Не пропустіть