Прогноз на 2016: що чекати водіям стосовно цін на авто

0

За нові машини заплатимо на 10-17% більше, а старі будуть брати частіше, пише segodnya.ua.

У майбутньому році ціни на нові автомобілі можуть зрости на 10-17%. На цю ситуацію вплине відразу кілька рішень влади: так, з 6 грудня в Україні ввели додаткове мито в 12,12% на імпорт нових авто з Узбекистану, але з 1 січня скасували імпортний збір в 5-10%. Але вже з 3 січня запрацює спецмито в 10-17% на ввезення свіжих машин з РФ. І, нарешті, згідно з Угодою про асоціацію, заборонять ввезення авто з ЄС, які не відповідають екостандартам Євро -5.

ЦІНИ. Так, узбецькі легковики – точніше, авто, зібрані в цій країні (Nexia, Matiz, Damas, Daewoo Lacetti)- можуть подорожчати за рахунок мита і ПДВ на 14%. На 10% стануть дорожчими і європейські марки російського складання (Volkswagen, Nissan, Peugeot, Citroen, Kia, Hyundai, Renault). А от безпосередньо автобренди РФ (Chevrolet NIVA, АвтоВАЗ) підскочать у ціні на 15-17%. Правда, так значно авто не подорожчають: утримати ціни допоможе відміна імпортного збору в 5-10%. “Це означає, що автодилери знизять ціни. Але тільки на 2-3%. Тобто авто подорожчають у середньому на 10-15%”, – пояснює нам гендиректор ВААІД Олег Назаренко.

А ось як будуть формуватися ціни на авто, що вже були у використанні, у зв’язку із забороною ввезення автомобілів з ЄС нижче екостандарта Євро-5, експертам важко прогнозувати. “Екостандарт Євро-5 на легкові авто діє з 2009-го, тобто це впливає на модельний ряд 2010-го. Значить, іномарки старше 5 років в Україні ввозитися не будуть. Сумнівно, що це нововведення вплине на зростання цін на автомобілі б/к, оскільки на ціни впливає попит-пропозиція на ринку, а також курс долара. Тому взимку і навесні навряд варто чекати різких змін ціни “, – вважає аналітик RST.ua Микола Росліченко. Експерти впевнені, що в 2016-му українці традиційно найактивніше набуватимуть бюджетні авто вартістю до $ 15 тис. європейського та азіатського виробництва.

ПРОВАЛ. За підсумками 2015-го, в Україні буде продано до 50 тис. нових авто, ввезених з-за кордону, порахували у ВААІД: даний сегмент авторинку просів у середньому на 56%. “Покупка бюджетних авто, вартістю до $ 10-12 тис.,а також елітних, що стартують від $ 35 тис. – впала на 30%. А середній сегмент машин ($ 10-30 тис.) просів на 70%”, – говорить Олег Назаренко. За його словами, українці не готові зараз ризикувати: “Забезпечені люди, як і раніше, активно цікавляться машинами. Ті, хто купує недорогі машини, як і раніше, розраховують лише на свої фінансові можливості. А ось середньоціновий легковик українці купували здебільшого в кредит, а зараз ризикувати не готові “.

Замість нових, українці все активніше купують старі авто: ринок б/к в 2015-му зріс на 10-20%, і може досягти 500-700 тис. “Люди активніше купують б/к автомобілі не тільки на авторинках або через газети, а й на інтернет-майданчиках. Це підтверджують цифри: на добу по Україні може бути зафіксовано близько 1,5 тис. угод, або близько 35-45 тис. в місяць “, – уточнює Микола Росліченко.


Не пропустіть