Українських автолюбителів чекають нові сюрпризи

Уряд готує нелегкі нововведення для водіїв особистих автомобілів відповідно до євростандартів

В цілому прекрасна ідея в українських умовах спричинить різке зростання хабарництва серед перевіряючих передають Вести .В уряді прийняли спеціальну програму про безпеку на українських автотрасах, яку планується повністю впровадити в життя до 2020 року. У зв’язку з її реалізацією, в найближчому майбутньому вітчизняним автолюбителям доведеться випробувати на собі всю силу новинок, так би мовити, перетворення руху по нашим дорогам без смертей і аварій або, принаймні, з дуже малим їх кількістю. Заходи Кабміну підлаштовуються під норми Європейського Союзу.

Чим же це обернеться для українських фанатів автомобіля?

Для України проблема водіїв, які сідають за кермом, випивши келих вина або чарку горілки (а то й значно більше), мабуть, рідна з найактуальніших. Тому в найближчому майбутньому, згідно впроваджується програмою водіїв чекають вибіркові перевірки поліцейських на дорогах на предмет алкоголю в крові. Перевірити, тобто, можуть кого завгодно і в будь-який час, без будь-яких видимих причин.
На думку правозахисника Романа Марченко, це ніяк не є насильством над правами людини. Навпаки, вказує Марченко, такі кроки – є захист прав і найголовніше, життя інших учасників дорожнього руху та пішоходів. ПАонятно, що п’яним за кермом – не місце.

Однак, як вказує юрист по автомобілям Володимир Караваєв, в останні роки до проблеми пияцтва за кермом додалася ще проблема тих, хто водить автомобіль під наркотичним кайфом. Очевидно, що така мода прийшла до нас з благословенної Європи, де, відомо, більше вживають наркотики, ніж п’ють, на відміну від слов’янських держав. Збільшення числа поїздок в Європу, як бачимо, має не тільки позитивну сторону.

І ось тут для українських поліцейських виникають важкі проблеми. Справа в тому, що у вітчизняних поліцейських кошти, що визначають, чи вживав водій наркотики, поки начисто відсутні. На думку Марченко, такими засобами потрібно забезпечити поліцію в самий найближчий час.

А за словами самих водіїв, заходи проти п’яних і наркоманів за кермом по європейським нормам при українському менталітеті приведуть лише до небаченого розгулу хабарництва. У цьому сенсі, свідчать таксисти, нова патрульна поліція нічим не відрізняється від старого доброго ДАІ. Всі ті ж такси за можливість спокійно і далі їхати в п’яному вигляді – тільки тепер вони досягають 200-300 доларів.

У поліції, правда, традиційно радять повідомляти про хабарників. І не менш традиційно обіцяють тих приблизно покарати.

Крім цього, українських водіїв ще чекають перевірки на літні та зимові шини, посилення контролю за використанням ременів безпеки. І навіть можуть взагалі заборонити водіння автомобілів, що не відповідають найсуворішим європейським нормам активної, пасивної та екологічної безпеки. На думку Романа Марченко вже цю норму в Україні і зовсім виконати не можна. Адже в нашій країні у власності власників авто, вік яких близько 20 років.

Технічний огляд – знову для легковиків

Згідно з тими ж євростандартам, передбачається знову повернути для звичайних легкових автомобілів обов’язковий технічний огляд. Як відомо, нове – це добре забуте старе. «Вести» нагадують, що обов’язковий техогляд легковика в Україні проходили, але його скасували в 2011 році. Зараз вводять знову. Так що українським водіям знову доведеться отримувати свідоцтва про результати техогляду поряд з громадськими перевізниками.

За опублікованою на сайті Кабміну програмі, технічно оглядати авто планують не державними структурами, а приватними станціями техобслуговування (СТО), яким видадуть відповідні дозволи. Причому, природно, що обов’язковий техогляд для водіїв буде платним. Юрист Караваєв вважає міру правильної в цілому, адже через непридатного стану автомобілів трапляється безліч аварій. Однак він вказує, що по тим же євронормам процедура техогляду повинна бути максимально простою і швидкою. А якою вона буде в Україні це ще вилами по воді писано.

І важливо, скільки буде коштувати «обязаловка». Караваєв наводить приклад. Ви добровільно їдете на СТО міняти шини. І вам пропонують за додаткові 200-300 грн повністю перевірити автомобіль і видати документ про те, що ви пройшли обов’язковий техогляд. Звичайно. Це добре.

Але якщо ви не плануєте їхати в бік станції техобслуговування, але від вас вимагають пройти техогляд в обов’язковому порядку за тисячу гривень, то, вибачте, у вас навряд чи покращиться після цього настрій.

Перехресть – немає, кільцевим розв’язок – так!

Нововведень ще багато, як для водіїв, так і для пішоходів. У їх числі – упор на будівництво кільцевих естакадних розв’язок замість традиційних перехресть. Кільцеві розв’язки в Україні, особливо в столиці, вже є, просто їх ще мало в масштабах країни. Але саме вони, каже фахівець з інфраструктури Олександр Кава розвантажують автотраси, знижують кількість пробок і зменшують ризик важких аварій з летальним результатом.

На в’їздах до міст і селища плануються встановити так звані «острівці зниження трафіку», за якими водій дізнається, що потрібно їхати зі швидкістю не більше 50 км на годину. Пішохідні переходи теж планують переобладнати як в Європі – зробити їх світяться вночі, з шумовий розміткою і т.д.

Мер багато. У Кабміні впевнені, що, якщо вдасться впровадити всю програму до 2020 року, то летальних випадків на наших автотрасах стане менше у два рази, а травм – на 30 відсотків.

Ну, а наскільки зросте хабарництво серед поліції та в який захват прийдуть власники авто від обов’язкового техогляду за нечувані суми, в уряді ще не підрахували.


Не пропустіть