Міста України залишаться без держфінансування безпеки руху

Днями Автоцентр розповідали про представлену Володимиром Омеляном держпрограму з підвищення рівня безпеки дорожнього руху в Україні на період до 2020 року.

Згідно з даними планами, починаючи з цього року, з українського бюджету можуть бути виділені мільйони гривень на будівництво нових доріг і острівців безпеки, установку обладнання автоматичної фіксації ПДР, покращення інфраструктури і підвищення рівня невідкладної медичної допомоги.

Звучить правильно і логічно – на все це в Україні багато років виділялися не гроші, а сльози. На них не те, щоб будувати щось нове, але і ями не завжди вдавалося залатати. Так що необхідність в створенні і реалізації нової програми назріла дуже давно.

На жаль, на сьогоднішній день саму програму поки громадськості не показали. Але за словами Ярослава Дубневича, Голови Комітету Верховної Ради України з питань транспорту, виявляється, представлена програма стосується виключно доріг державного значення. Тобто, в неї не входять дороги місцевого значення, в тому числі великих населених пунктів – міст.

Як говорить Дубневич, трирічна програма освоєння 5% від надходжень Дорожнього фонду розрахована тільки на державні магістралі, а дороги місцевого значення залишаться без державного фінансування, і повну відповідальність за них покладуть на місцеву владу.

Між іншим, як відомо, основне зосередження автомобільного транспорту спостерігається якраз в містах. І левова частка аварій з важкими наслідками і людськими жертвами відбувається теж у них.

Крім того, дороги місцевого значення – це майже дві третини від усіх доріг України. А на них, виходить, фінансування даної програми не буде поширюватися.

Ймовірно, передбачається, що місцева влада повинна якось самостійно вирішувати ці проблеми. Однак, усі жителі населених пунктів бачать, що дороги в містах місцями схожі на напрямок. Трафік в містах жахливий, а дорожня інфраструктура давно вимагає серйозного перегляду і змін.

Знову ж таки, за словами Дубневича, якщо цю програму фінансування безпеки затвердять, виявиться, що оснащення України обладнанням фото і відеофіксації буде теж стосуватися тільки доріг державного значення. Отже, в містах продовжаться дорожні беззаконня, оскільки без покарання багато сьогоднішніх законів не працюють.

Також Голова Комітету Верховної Ради України з питань транспорту відзначає, що до цього моменту відсутнє законодавче врегулювання процесу обліку дорожньо-транспортних пригод.

І на сьогоднішній день ніхто не має офіційної статистики кількості ДТП, тобто, не може провести аналіз їх причин і наслідків. Нацполіція, Укравтодор, МОЗ, громадські організації намагаються збирати і розрізнено аналізувати дані, але роблять це неофіційно. Такий облік не може впливати на формування державної політики в галузі безпеки руху.
Все це, на думку Ярослава Дубневича, вимагає доопрацювання і внесення корективів в представлену Володимиром Омеляном держпрограму підвищення рівня безпеки дорожнього руху в Україні.

Джерело autocentre.ua

Не пропустіть