В Україні стрімко падає попит на електромобілі

Ми вже звикли до новин про те, що продажі електромобілів в Україні зростають рекордними темпами, Мінтранс підтримує електромобілізацію і скоро ми увійдемо в світле майбутнє без двигунів внутрішнього згоряння.

Але, якщо подивитися статистику ввезення та реєстрації електричних транспортних засобів за останні місяці, все не так райдужно. Здається, наші люди награлися – попит знижується.

У січні, після початку дії пільгового безкоштовного розмитнення, в Україну завезли рекордні 793 електрокарів. Всі прогнозували подальше зростання цілий рік, але вийшло інакше: в лютому трапився різкий спад, березень був трошки краще, але показник квітня – 381 автомобіль вже більш ніж двократно поступається січня. Так, це більше, ніж в будь-якому з місяців минулого року, але все ж … А ще, багато ввезених авто до сих пір не поставлені на облік – а це і є показник падіння попиту.

В чому причина? Ми бачимо кілька факторів:

Кількість людей, які морально готові до покупки електромобіля (при всіх складнощах з зарядкою, запасом ходу і обслуговуванням) перестало рости. А більшість тих, хто був готовий вже їх купили.

У США (а саме Штати основний «постачальник» вживаних електромобілів в Україні) істотно зросли ціни на електромобілі. Точніше, зросла конкуренція на аукціонах – між самими українцями. Це хоч і не нівелює скасування ПДВ, але частково «з’їдає» вигоду, що з’явилася.

Багато охочих придбати електромобіль не мають на те фінансових можливостей.

Ажіотаж і мода починають поступово спадати: електрокаром нікого не здивувати.

Досвід експлуатації електрокарів «першопрохідцями»: начулися про проблеми потенційні покупці віддають перевагу традиційним авто.

Швидше за все, найближчим часом відбудеться стабілізація і поява прошарку стійкого попиту на рівні близько 500 автомобілів на місяць, але якогось стрімкого зростання попиту на автомобілі на електротязі очікувати не варто.


Не пропустіть