Ринок покинуть американська і японська марки

З минулого місяця продажі нових авто почали падати. Протягом квітня їх продали 6 566, це на 2,5% менше ніж у березні.

— Продажі зменшуються через збільшення попиту на вживані автомобілі і легковики на єврономерах — каже Gazeta.ua автомобільний експерт Олег Омельницький і керівник компанії «Автоконсалтинг». Він розповідає про тенденції, які будуть на українському авторинку.

Чому перші позиції щодо продажів займають авто середньої цінової категорії?

— Причина знову ж — «євробляхи». Ці машини купують потенційні покупці бюджетних нових автомобілів. Моделі середньої цінової категорії популярні, бо існують корпоративні продажі — коли підприємства закуповують нові авто для своїх потреб. Їм не потрібні легковики на єврономерах, які в будь-який момент можуть конфіскувати.

У статистиці з продажів український «АвтоЗАЗ» обіймає 29 місце. Які причини?

— «АвтоЗАЗ» фактично зупинився. Йде розпродаж автівок, випущених раніше. Враховуючи те, що велике засилля авто на «євробляхах», а також автомобілів, які можна імпортувати за пільговим акцизом, продукція українських виробників програє у конкурентній боротьбі.

Які потенційні наслідки від подальшого зменшення продажів на авторинку?

— Проходить трансформація дилерських мереж, змінюються власники, вводять іноземні представництва, які не зацікавлені в українському ринку. Поступово відбувається вихід іноземних операторів з українського ринку.

Які автомобільні марки в зоні ризику?

Найближчим часом український ринок можуть покинути американський Dodge

і японський люксовий бренд Acura

Яка ще реакція українських автодилерів? Чи можна очікувати додаткових акцій і знижок на машини?

— Акції і знижки є постійно, виходячи з того, в кого, яка ситуація. Але дилери не можуть торгувати собі на збиток. Якщо вони купили автомобіль і сплатили всі мита, не зможуть продавати авто набагато дешевше. Тому очікувати істотних змін прайсу в автосалонах — наївно. За нинішньої ситуації на ринку — маємо відповідне ціноутворення.

Які тенденції на українському ринку електромобілів?

— Продажі на ринку електромобілів істотно зростають. Причина — пільга у вигляді нульового акцизу і ПДВ, який був скасований ще раніше. Проте є висока ймовірність, що мито й ПДВ повернуть. «Буму» на електромобілі не відбулося. Пільга дала певний поштовх, але кардинально нічого не вирішила.


Не пропустіть