Кожен водій може взяти участь в процесі контролю за дотриманням ПДР

Кияни стали добровольцями “Української служби порятунку” – тепер допомагають автомобілістам в складних ситуаціях до того, як на місце події приїде поліція або МНС, пише hromadskeradio.org.

Наталя Соколенко: Чому вирішили приєднатися до АвтоМайдану в 2 013 році?

Олексій Дробот: Автомайдан якось сам по собі стихійно організувався. Просто знайшлися ідейні люди, які цю справу і організували. Приєднатися до них спонукало особисте прагнення заявити про себе і показати, що я є конкретним громадянином нашої країни, хочу добитися якихось змін і своєю участю внести лепту в майбутнє України. Відразу розвію міф – нічого нам не проплачували, і грошей за участь у Автомайдані ми не отримували. Я тривалий час є приватним підприємцем і можу запевнити, що все робилося на своїх особистих засадах, за свої гроші – покришки, паливо і просто фінансова допомога. Під час Автомайдану у мене відібрали права на 3 місяці, рішення було опротестовано в Апеляційному суді. Але так сталося, що збіглася втеча Януковича з моєї апеляцією, і мені повернули права.

Наталя Соколенко: Після Автомайдану ви вступили добровольцем в службу порятунку. І тепер розкажіть про цю організацію. Кого рятувати і від кого будете?

Владислав Титов: Наша «Українська служба порятунку» народилася ще в 1996 році. Ми просто допомагаємо людям, вважаючи, що якщо хочеш змінити щось, то потрібно почати з себе.

Олексій Дробот: Я в цій службі зовсім небагато. І з Владиславом ми – учасники спеціалізованого загону взаємодії допомоги дорожнього руху, простіше кажучи – патруль. Медична допомога, взаємодія з патрульної поліцією, навіть документування – ми намагаємося всюди допомагати і співпрацювати.

Наталя Соколенко: А чи повинні бути якісь юридичні передумови для подібної діяльності?

Олексій Дробот: Кожен наш інспектор працює на своїй ділянці і несе відповідальність як від юридичної особи нашої організації. На цих правах він вирішує питання самостійно, знімає відео і прямо на місці підкріплює все первинними документами, ставить штампи і печатки організації, і після цього пакет документів віддається в диспетчерську департаменту безпеки. Звідси вже будь-який свідок може попросити необхідні документи для того ж суду.

Андрій Сайчук: Як до вас ставиться поліція? Вони раді такій допомозі чи вважають її зайвою?

Владислав Титов: Особисто я патрулював по району і нещодавно допоміг затримати злочинця по гарячих слідах. Поліція нами задоволена, так як ми дійсно допомагаємо.

Наталя Соколенко: Ваша служба діє по Україні чи тільки в Києві?

Владислав Титов: Насправді вона міжнародна. Всі ми знаємо службу 911, ось вона працює в 42 країнах. Тому кожен наш інспектор, який пройшов навчання, може працювати в цих країнах.

Наталя Соколенко: А що Вам відомо про роботу на східній Україні ваших колег?

Владислав Титов: Слов’янськ, Костянтинівка, Краматорськ, Єнакієве. Там теж є наші інспектори. Дуже багато небайдужих людей.

Олексій Дробот: Завдання у всіх однакові – допомагати людям. А робота є скрізь, у будь-якому місті, на будь-якій території.

Наталя Соколенко: Багато пішоходів скаржаться, що збільшилася кількість ДТП через недисциплінованість водіїв. Вони знають, що патрульна машина їх не зупинить; якщо бачать «мигалки», то зменшують швидкість і перестають порушувати правила. Ось Ви за своїми відчуттями можете підтвердити або спростувати цю інформацію?

Олексій Дробот: Водії розслабилися, тому що прекрасно знають, що у співробітників патрульної поліції є тільки 9 причин, за якими вони можуть зупиняти водія. І в їхньому списку немає пункту, в якому зазначено, що співробітник патрульної поліції може просто зупинити і запитати: «Як Ви себе почуваєте?», як це було раніше. І дійсно, на миготливі маяки, навіть у денний час доби, дуже реагують водії. Якщо немає маяків, значить можна порушувати. І найстрашніше, що водії почали дозволяти собі алкоголь за кермом, знаючи, що їх не можуть зупинити і перевірити.

Наталя Соколенко: Які б були ваші поради новій поліції і взагалі керівництву МВС, як покращити безпеку на дорогах?

Олексій Дробот: Кожен водій повинен почати з себе. Якщо ми будуємо вже правову державу, то кожен повинен думати: «Мені не можна порушувати, я – водій європейської держави». Крім того, я думаю, що треба впровадити систему європейських країн – «застукаю на товариша». Людина порушує правила, і будь-який небайдужий учасник руху може зробити фіксацію цього порушення. Тим самим, якщо знатимуть, що ця схема працює, то, звичайно, це стримуватиме водіїв.

Андрій Сайчук: А як Ви думаєте, треба піднімати штраф? Сьогодні він 250 грн – це 10 літрів бензину.

Владислав Титов: Справа в тому, що на сьогоднішній день для звичайного водія – це гроші. Але ж порушує зазвичай не звичайний водій. Не варто забувати, що сьогодні є виборча система: комусь можна порушувати, а іншим – не можна.

Наталя Соколенко: А що ви маєте на увазі? Ви не довіряєте патрульної поліції?

Олексій Дробот: Їм-то якраз можна довіряти. Просто коли справа доходить до суду, там вже і починається театр. Адже суд встановлює провину і ступінь цієї провини. Але довіри до суду немає і, напевно, буде не скоро. На жаль, реформа правової системи суду і прокуратури, яка повинна відбутися в першу чергу, поки навіть не починається.





Більше новин


Прокоментуй новину

  • Серж

    Почему же “автомайдан” не проводит акции связанные с высокими ценами на бензин, перекрывание нефтебаз, заправок и т. п. , так как это было во Франции несколько лет назад. Хорошая была бы акция, полезная для всех.