“Я не водій”: як перевізники намагаються оминути перевірки та чим це небезпечно

В Україні стартувало позапланове відпрацювання перевізників. Як це відбувається – бачили кореспонденти “5 каналу

Люди обирають те, що комфортніше. Біля автобусів рахують пасажирів водії. Дехто, правда, у цьому не зізнається.

На запитання журналістів, чи є у водія ліцензія та документи, і чому, зрештою, він збирає з пасажирів кошти, відповідь отримуємо таку: “А я не водій, без коментарів”.

Інші, натомість, одразу демонструють стос необхідних для перевезення людей паперів.

“Індивідуальна книжка водія. Сьогодні 22.07 і я виїжджаю за маршрутом Київ-Полтава. Подорожній лист, протокол перевірки технічного стану, так звана діагностика. Протокол кількості місць в автобусі. Страховка на водія і на пасажирів та ліцензія”, – перераховує документи один із добросовісних водіїв.

Перевірка маршруток, перевізників

Євген Гладкохатий одночасно і водій, і власник підприємства. Хизується новими шинами на своєму автобусі і переконує: він не проти, якщо його зупинятимуть інспектори дорогою стільки разів, скільки потрібно.

“Річ у тім, що мені боятися нічого. Лампочки горять, гальма працюють, гума в порядку, документи в порядку. Від того, що вони будуть більше перевіряти, я втрачу в дорозі 5-10 хвилин. Я вважаю, що тільки користь від цього. По-перше, я не буду розслаблятися. По-друге, пасажири будуть себе почувати впевнено”, – каже пан Євген.

Житомирська траса, виїзд із Києва

Принаймні сьогодні правоохоронці зупиняють майже кожен міжміський автобус, який рухається трасою. Порушників на цьому посту виявляють зі швидкістю приблизно двох за одну годину.

“Особисто я вже склав чотири матеріали. Це вже п’ятий порушник мій”, – коментує старший інспектор Держслужби з безпеки на транспорті Роман Романченко.

Перевірка маршруток, перевізників

Зупиняють чергове авто. У водія є не всі документи на перевезення, а ще відсутній тахограф, який фіксує, скільки часу машина в дорозі.

Поки водію виписують штраф, його пасажири – Богдан та Оля – засмучуються. На автостанції вони ретельно обирали автобус. На кількох їхати відмовилися, бо ті були переобладнані: “Чекали. Ми мали виїхати ще о 10:00, але виїхали о 12:00. Дві маршрутки ми пропустили. Це ще більш-менш нормальна”.

Автостанція міста Хмельницький

Тут місцевих водіїв інспектують ще перед виїздом.

Перевірка маршруток, перевізників

Одещина

Маршрутки зупиняють просто на трасі. І попри те, що перевізник не пройшов вчасно техобслуговування, ані водій, ані пасажири жодної проблеми у цьому не бачать. “Нормальна машина, все нормально!”, “Який автобус є – таким і їдемо”, – такі коментарі отримують наші журналісти.

Перевірка маршруток, перевізників

Подекуди пасажири не приховують обурення через те, що їхній автобус зупинили інспектори. Часто трапляється таке, що в автобусі пасажирів більше, ніж мало їхати за документами. Один вигадливий водій пояснює це поліцейським так: усі 12 людей, яких він везе, – то його родичі.

“Я не займаюся перевезеннями. Хто в салоні? То все родичі”, – каже водій.

Перевірка маршруток, перевізників

Хоча згодом пасажири зізнаються: їм просто дуже хотілося якнайшвидше дістатися до Одеси. “Ми не купляли квитки. Обережний шофер – то чого ми маємо боятися?” – питається пасажир.

“Завдання попередньо стоїть – маємо чітко, жорстко два тижні відпрацювати по легальним-нелегальним перевізникам, і ще стоїть питання переобладнання. Щойно ми виїхали, буквально 5 хвилин, і мені прозвітували, що за ці п’ять хвилин уже чотири порушення є”, – поівдомляє тим часом в.о. Державної служби з безпеки на транспорті В’ячеслав Дідківський.

В ідеалі незручні запитання водіям щодо документів і технічного стану машини мають ставити пасажири ще на автостанції – перед тим, як сідати в автобус, переконаний посадовець: “Вони мають це право і мають цим правом користуватися”.


Не пропустіть