На дорогах України затіяли революцію

Щорічно в Україні в курортний літній сезон великі транспортні артерії стають епіцентрами аварій. Крім складної ситуації з покриттям на більшості доріг, велика частина міжрегіональних і курортних перевізників абсолютно не стежить як за технічним станом своїх авто, так і за фізичною, професійною формою своїх водіїв.

Нещодавній приклад масштабної перевірки на території Миколаївської області, де під час огляду чиновники Служби автомобільних доріг вкотре знайшли півтора десятка порушень, тому підтвердження.

Після цілого ряду масштабних аварій на території України в профільному Міністерстві інфраструктури вирішили всерйоз взятися за перевізників. За словами глави відомства Володимира Омеляна, вже 26 липня на засіданні Кабміну будуть прийняті нові правила для перевізників, що істотно поліпшать ситуацію на дорогах.

Про що говорить статистика?

За словами чиновників, одна з основних причин посилення правил щодо огляду автомобілів – величезна кількість ДТП на дорогах України. Як раніше писалось, за перші 6 місяців 2018 року в дорожньо-транспортних пригодах постраждала 541 дитина, 14 загинули.

Виходячи з даних патрульної поліції, за перші 6 місяців 2018 року на дорогах сталося майже 70 тисяч ДТП. А в цілому за півроку в Україні від пригод на дорогах загинуло 1 237 чоловік. У середньому, щодня жертвами ДТП стають 7 українців.

З огляду на розпал курортного сезону і низьку якість дорожнього покриття в південних регіонах, ситуація з безпекою може тільки погіршитися. Цілий ряд масштабних і кривавих ДТП в суботу, 21 липня, ще раз доводить високу смертність на дорогах України незалежно від погодних умов.

“Активний курортний сезон – період підвищеної небезпеки на завантажених транспортом українських дорогах… Вимагаю від керівництва патрульної поліції термінових, дієвих і ефективних кроків щодо підвищення безпеки на дорогах в розпал сезону відпусток”, – заявив у ході наради 20 липня заступник міністра внутрішніх справ Сергій Яровий .

Що хочуть змінити?

Після проведення масштабної наради 20 липня міністр інфраструктури України Володимир Омелян анонсував цілий ряд заходів, спрямованих на посилення правил догляду та експлуатації автомобілів перевізниками. Спільно з Нацполіцією чиновники міністерства вже з 21 липня почали “тотальний контроль” за перевізниками.

Так, в разі відсутності ліцензії на комерційне перевезення пасажирів, у перевізника будуть відразу ж конфісковувати транспортний засіб.

“Якщо ліцензія є, але сам автобус незаконно переобладнаний з вантажного на пасажирський, то в цьому випадку перевізник позбавляється ліцензії і платить штраф у розмірі 17 тис. грн”, – заявив Омелян, а також додав, що з 27 липня спеціальною постановою повернеться швидкісний контроль на дорогах України.

З легальними перевізниками ж, за словами міністра, домовилися працювати в рівному і легальному полі. А з 1 серпня міністерство анонсувало введення електронного квитка, до якого буде мати доступ сама компанія, трансінспекція і Нацполіція. Більш того, такий квиток буде включати всю інформацію щодо перевізника, його ліцензій і маршрутів, а також штрафних балів.

До того ж, за розпорядженням заступника міністра МВС Сергія Ярового, до 23 липня всі основні транспортні артерії України будуть посилені додатковими патрулями поліції, а також автотехнікою Нацгвардії. У першу чергу мова йде про південні курортні регіони, а також траси, які з’єднують Україну та ЄС.

Ще одне обіцяне нововведення – з 1 січня 2019 року в усіх перевізників буде обладнаний GPS-tracker, а також тахограф або його аналог. У разі прийняття такої норми, у автостанції з’явиться реальна можливість контролювати маршрут руху конкретного автобуса, його швидкість, а також фізичний стан водіїв – перш за все сон.

Крім того, міністр у черговий раз пообіцяв допомогти перевізникам з оновленням автобусного парку.

Чи буде результат?

За словами радника глави МВС Зоряна Шкіряка, у рамках спільної роботи двох міністерств на дорогах України вже працюють більше 30 груп, які здійснюють перевірки автотранспорту.

“Зараз в Україні вже працює 33 групи Нацполіціі і “Укртрансбезпеки” – здійснюється перевірка не тільки вантажного транспорту, а й, в першу чергу, пасажирського. Йдеться про законність таких перевезень, про наявність ліцензії і, найголовніше, про технічний стан усіх транспортних засобів”, – сказав Шкіряк в коментарі, а також додав, що перевірки стосуватимуться не лише автомагістралей, але і відбійників для вантажного транспорту.

При цьому радник просить українців проявляти позицію і, в разі необхідності, самостійно перевіряти пасажирські автобуси перед поїздкою. Згідно з правилами, пасажири мають право перевірити дозвільні документи у перевізника.

“Ми також просимо пасажирів відповідально ставитися до того, в який автомобіль вони сідають. Вони мають повне право перевірити законність перевезення, запитати дозволу. Безумовно, нас вразило страшне ДТП 21 липня. Ця війна на дорогах України змушує нас робити все необхідне, щоб таких страшних аварій не було”, – заявив Шкіряк.

Варто також відзначити, на даний момент у парламенті зареєстровано кілька законопроектів, які передбачають посилення покарання за водіння автомобіля в нетверезому стані. Покарання в окремих випадках пропонують посилити до довічного ув’язнення, якщо в результаті ДТП були жертви.

Джерело obozrevatel.com

Не пропустіть