Власники недорогих автівок заплатять за багатих

Перед тим, як піти на канікули, народні депутати прийняли в першому читанні законопроект №8487 про зміну акцизного податку на легкові авто, що ввозяться з-за кордону. Автори законопроекту стверджують, що він покликаний вирішити проблему розмитнення автомобілів з єврономерами. Близько 60 тисяч таких автівок бігає нашими вулицями, а господарі не поспішають отримувати українські номери. За поясненням звернулися до генерального директора юридичної компаніі «Правозахисна ліга» Олександра Малюка.

— Пане Олександр, чи справді новий законопроект призваний здешевити розмитнення автомобілів з «євробляхами»?
— Насправді виграють ті, хто уже ввіз або збирається ввезти з-за кордону практично нові автомобілі з великим об’ємом двигуна. А власники недорогих моделей віком більше 10 років змушені будуть сплатити за розмитнення суму, рівноцінну вартості їх автівки. Бо ставка збору згідно з новим законопроектом прямо пропорційна віку автомобіля. Помножте базову ставку на 10 або на 20 — по числу років, і ви все зрозумієте.

— Так це ж на порядок більше, чому ж тоді говорять про зниження ставок?
— Суттєво зекономлять ті, хто придбав дорожчі авто з двигуном більше 2000 см3 — вони платитимуть акциз 100 євро замість 534. Навіть чотирирічне авто в цій категорії обійдеться дешевше, ніж зараз — 400 євро. З бюджетними автомобілями ситуація інша. За практично нове авто віком до 1 року і об’ємом двигуна 1200 см3 доведеться сплатити акциз 60 євро, а не 75, як раніше. А за чотирирічний автомобіль платитимуть вже 240 євро, 20-річний — 1200 євро. Додайте сюди ще ввізне мито, податок на додану вартість і платіж у Пенсійний фонд — і загальна сума платежів, які треба буде сплатити за стареньке авто, вдвічі перевищить його фактичну вартість.

— Після цього старі автомобілі перестануть ввозити в країну?
— Так, бо це стане невигідно. Сьогодні депутати прикриваються начебто правильними гаслами — треба боротися за дотримання законів, екологію, чисте повітря й безпеку на дорогах. Але врахуйте, що в умовах війни, коли автомобіль для багатьох — це не розкіш, а засіб для виживання і «робоча конячка» — вводити такі закони просто аморально. Підвищити акциз не вдвічі, а на порядок — це вже відверте хамство.А хто з користувачів таких авто зможе сплатити штраф 170 000 грн — за користування нерозмитненою машиною?

— То кому ж це вигідно?
— У першу чергу — власникам дорогих автомобілів, які платитимуть за них менше. Держава не виграє нічого, тому що депутати шукають кошти там, де їх уже немає — у бідних людей. Вони не купують нові автомобілі не тому, що не хочуть, а тому, що не можуть. У них є лише один вибір — або мати дешевий автомобіль, або не мати його взагалі. Вони не платитимуть акциз, не сплачуватимуть фантастичні штрафи, а просто відмовлятимуться від автівок! Можновладці вкотре наступають на граблі. Повториться ситуація, яка виникла півтора роки тому з фізичними особами-підприємцями, коли намагання держави отримати додаткові податки закінчилося масовим закриттям підприємств.

Джерело kreschatic.kiev.ua

Не пропустіть