Скільки водії переплачують за паливо

Чому в технічних характеристиках виробника одні цифри споживання палива, а на практиці виходять зовсім інші? Європейські журналісти знайшли відповідь на це питання. І це – не індивідуальний стиль їзди або складні умови експлуатації. А ціна самого питання – 150 млрд євро.

AUTO-Consulting з’ясував несподівані подробиці.

Ви ніколи не задавалися питанням, чому в технічних характеристиках автомобільних виробників вказані одні цифри середнього споживання палива, а на практиці виходять зовсім інші. Причому, як правило (в 99%), більше, ніж написано.

Найчастіше ми чуємо відповідь, що це залежить від стилю їзди і умов експлуатації. Насправді, все далеко не так.

З вересня в країнах ЄЕС почали діяти нові тести по визначенню норм шкідливих викидів і споживання палива автомобілями – WLTP. На відміну від старих тестів NEDC, які були затверджені в 80-і роки минулого століття, WLTP показують більш-менш реальну середню картину за різними моделями автомобілів в різних країнах світу і умовах експлуатації. У тому числі і за споживанням палива.

Фактичні тести WLTP підштовхнули журналістів видання Transport & Environment з’ясувати, як же насправді автомобільні виробники роблять виміри середнього споживання палива. Результати виявилися шокуючими.

Справа в тому, що лабораторні дослідження автомобільних компаній, які не мають нічого спільного з витратою палива в реальному житті. Але і це далеко не все. Існує конкуренція. У тому числі і по економічності нових моделей, на яку сьогодні звертають особливу увагу і в зв’язку з ростом цін на паливо, і піклуючись про навколишнє середовище. Тому, всі автомобільні компанії хочуть, щоб в тих характеристиках у них були гарні показники. В таких умовах спокуса прикрасити дані по витраті палива дуже велика.

За даними журналу Transport & Environment автомобільні компанії, що називається, увійшли у смак маніпуляції даними по витраті палива їх новими моделями. Або, як чемно називають ці маніпуляції журналісти – тестові лазівки. Так, у 2000 році різниця між реальним і лабораторним витратою палива становила, в середньому, 9%. А зараз вона деколи перевищує 40%! Тобто – більше, ніж написано в технічних даних майже в півтора рази. Не останню роль в цьому, між іншим, грають системи старт / стоп. У лабораторних умовах вони показують набагато більшу економію палива, ніж в реальних дорожніх умовах.

За рахунок цієї різниці, тільки в 2016-му європейські автомобілісти переплатили за паливо 23,4 млрд. євро. Щоб було зрозуміло, – це більше, ніж витрачає на харчування в рік все населення Швеції.

В результаті, за даними Transport & Environment за останні 18 років – з 2000 по 2018-й рр., через різницю між реальними даними по витраті палива і тими, які вказані в тих характеристиках, європейські автомобілісти переплатили… 150 мільярдів євро! І в атмосферу потрапило понад 264 млн. тонн еквівалента СО2.

Це в кілька разів більше, ніж щорічні шкідливі викиди СО2 в Нідерландах. Так що Дізельгейт – не єдина маніпуляція автомобільних виробників. Не випадково, вважають журналісти Tr8ansport & Environment, не дивлячись на постійне посилення норм шкідливих викидів Євро, реальні викиди СО2, скорочуються набагато більш повільними темпами.

Джерело zik.ua

Не пропустіть