Українці створили перший у світі автобус-позашляховик

Зараз Pulsar Expo знаходиться на стадії переведення автобуса в дрібносерійне виробництво.

Українська компанія Pulsar Expo створила єдиний у світі автобус-позашляховик Torsus Praetorian. Транспортний засіб унікальний не тільки через футуристичний дизайн. У Європейському Союзі, де автобус завершує сертифікацію, немає категорії “автобус-позашляховик”. Європейському органу сертифікації довелося подати до Єврокомісії запит для відкриття нової категорії.

Зараз Pulsar Expo знаходиться на стадії переведення автобуса в дрібносерійне виробництво. Уже зібрано вісім машин, ще 17 – у процесі складання.

Паралельно компанія веде переговори з представниками автомобільних заводів США, Туреччини та України про запуск великосерійного виробництва. Запити на автобус-позашляховик надійшли з усього світу: США, Австралії, Канади, Грузії, Бангладеш, Нової Зеландії.

Географія поставок автомобілів компанією передбачає країни, де слабо розвинена інфраструктура.

“Коли донорські організації замовляють п’ять позашляховиків, які повинні їздити в колоні з пункту А в пункт Б, ми розуміємо: це зроблено тільки тому, що у них немає технічного рішення, – пояснює засновник Pulsar Expo Вахтанг Джукашвілі. – З точки зору експлуатації п’ять позашляховиків – це невигідно”.

Крім держсектора, українці контактують з компаніями з видобутку нафти і газу. Там популярні вахтові автобуси, зроблені на базі вантажівок. За словами Вахтанга, ці автобуси жахливої якості, але альтернативи немає.

Є попит на автобуси-позашляховики з боку видобувних компаній з Канади і Австралії. Великі кар’єри розташовані на значній відстані від місця проживання робітників, і людей треба туди возити.

Втім, у Pulsar Expo не мають наміру обмежуватися форматом автобуса. У компанії вже відчувають попит у Грузії та Новій Зеландії на скайбаси – позашляховий транспорт для перевезення груп лижників з екіпіровкою.

Влада Бангладеш хоче купити 105 автобусів-позашляховиків, зокрема – у модифікації “швидка”. Це єдина техніка, в якій можна перевозити до 12 тяжкопоранених в лежачому положенні в умовах повного бездоріжжя. Там це актуально з урахуванням частих повеней і землетрусів.

У США українці бачать великий потенціал на ринку кемперів.

“Коли людина купує кемпер, вона хоче трішки свободи. На кемпері люди їдуть в ліс або в гори. Так, у тебе більше свободи, проте ти обмежений колісною формулою 4х2 і недоліками великого автобуса. Ми ж пропонуємо свободу в максимальному можливому варіанті”, – повідомляє Вахтанг.

Принципова відмінність Torsus Praetorian у тому, що обшивка кузова не металева, а виконана з композитних матеріалів. Вона легша за метал, нею можна передавати ширший спектр форм, але найголовніше – композитні матеріали не схильні до іржі.

Це особливо важливо, враховуючи важкі умови експлуатації. Дороги посипають сіллю, часто на дорозі зустрічається дрібний щебінь, який руйнує покриття металу, що призводить до появи іржі.

Зараз інженери Pulsar Expo збирають автобуси у столиці Словаччини Братиславі. Для цього компанія орендує виробничі площі.

Кількість осіб у команді розробників і збирачів засновники компанії не розголошують, як і вартість інвестицій. Вони лише назвали приблизну стартову ціну на базову версію автобуса: 100 тисяч доларів.



Не пропустіть