Радянські «Жигулі» чи європейська «бляха»: активісти пропонують зміни до законопроекту

Однією із найбільших проблем нашої держави є недоступність пересічному громадянину навіть найпростішого автомобіля. Якщо за кордоном машина є засобом пересування,то в Україні вона є розкішшю, переконані активісти. Ціни на транспортні засоби є надмірно високими, тому останні роки українці знайшли «шпаринку» у законодавстві і користуються автомобілями з іноземними номерами.

Чому з’явилися «євробляхи» на території України і коли їх заборонять?

«Коли повстає вибір: їздити на радянському жигулі, чи на європейській «блясі» – відповідь очевидна. У другій є шанс, що у нещасному випадку спрацює подушка безпеки, а у першій вона просто відсутня», – розповів учасник ГС «Доступне авто» Станіслав Бучацький.

Чоловік вважає, що заборонити «євробляхи» наразі буде складно і неправильно:

«Українці мають їздити на автівках з українською реєстрацією, проте не можна примушувати. Існує багато економічних способів стимуляції, як наприклад: дотації на електромобілі, аби зберегти екологію, або дотації за утилізацію старих авто».

Лише, коли з’явиться доступний для людей механізм розмитнення, можна буде говорити про заборону автомобілів на іноземній реєстрації. Станом на сьогодні, в Україні акцизний збір на авто є найбільшим у Європі, при найменших доходах . Доступність – це не дешевий транспорт. Це можливість купити його, переконані активісти.

У середині липня 2016 року прийняли закон, який передбачав розмитнення автомобілів стандарту Євро-5 по знижених ставках. З 2019 року дія закону припиняється, тому якщо влада не прийме новий законопроект, то вартість розмитнення буде ще більш неосяжною, ніж є сьогодні.

Комітет з питань митної та податкової політики видав законопроекти 8487 та 8488. Перший змінює систему нарахування акцизного податку, а другий обмежує користування іноземними транспортними засобами. Проблемою є те, що дані законопроекти не передбачують доступного розмитнення.

Зараз,аби розмитнити свій транспортний засіб потрібно сплатити 20% – ПДВ, 10% – мита плюс акциз.

На приклад, якщо ціна автівки 6000 доларів, то вартість розмитнення – 2136 доларів. Законопроектом передбачено недопущення податкової дискримінації, тому акциз для елітних авто зменшиться, а на бюджетні – збільшиться.

У Європі відсутній акциз, проте там існують інші форми податку. І він рахується у відсотках, а не за формулою, як в Україні.

Автори законопроекту запропонували формулу розрахунку акцизу: вік палива помножити на вік транспортного засобу і помножити на об’єм двигуна. Станіслав Бучацький вважає ці елементи не логічними і формулу неправильною. Проте, всі 180 правок до законопроекту не підтримали.

Чому законопроект 8488 про обмеження користування автомобілями з іноземними номерами не підтримають?

Патрульна поліція написала офіційну відповідь на законопроект і заявила, що заборона у проекті прописана некоректно. Патрульні не мають права штрафувати громадян за порушення митного законодавства. Національна поліція відповіла, опираючись на кодекс про адміністративні правопорушення і наголосила, що для них це непередбачена процедура. Державна прикордонна служба відсторонилася від виявлення таких авто і запропонувала цілком виключити згадки про ДПСУ із законопроекту. Чинним законодавством не передбачена процедура згідно з якої вони мають виявляти та штрафувати людей, які порушили митні правила.

Висновок

Автомобілями з іноземною реєстрацією користуватимуться, доки не настане баланс між власниками таких авто та державою. Коли розмитнення стане доступним, або ж відмінять акциз – явище «євроблях» зникне, заявив Станіслав Бучацький.


Не пропустіть