Закон про “євробляхи” суттєво посилює відповідальність за порушення митних правил

Експерт пояснив, що чекає власників авто, які спробують хитрувати.

“Передусім, скасовано норму, яка дозволяла порушувати митні правила протягом року, але бути притягненим за це до відповідальності лише один раз, — розповідає в коментарі газеті Експрес Дмитро Малех, керівник юридичної компанії “Автопоміч”. — Крім нині чинного штрафу — в розмірі 8500 гривень за порушення митних правил у термін більше ніж десять діб — введено нові санкції. При терміні порушення від 20 до 30 діб доведеться сплатити 85 тисяч гривень штрафу. При терміні понад 30 діб, втраті або розукомплектації транспортного засобу — штраф 170 тисяч гривень або конфіскація авто за рішенням суду. За новими правилами, авто, ввезене в Україну в режимі транзиту або в режимі тимчасового ввезення, не можна передавати у володіння, користування або розпорядження іншим особам. Крім того, заборонено використовувати таке авто у підприємницькій діяльності або для отримання доходу, розукомплектувати його. Тож таксиста на “євробляхах” мають штрафувати на 34 тисячі гривень. Закон передбачає: транспортні засоби особистого користування, що тимчасово ввозяться на митну територію України громадянами більш ніж на 30 днів, підлягають державній реєстрації. Отже, хочеш тут кататися — легалізуй авто. Інакше вивозь за межі країни”.

Нагадаємо, після гучних протестів Верховна Рада пішла на поступки водіям, які вимагали доступних умов для легалізації ввезених із-за кордону машин. Парламентарі знизили вартість розмитнення та спростили принципи нарахування акцизу на авта. І водночас — підвищили штрафи за порушення митних правил, аби стимулювати “євробляхарів” узаконити свої засоби пересування.

Кількість машин із номерами іноземних країн на наших дорогах щороку збільшується, свідчить статистика. Так, за даними Державної фіскальної служби, у січні — жовтні цього року до України ввезено 173 тисяч транспортних засобів з іноземною реєстрацією в режимі “транзит” (із них 122 тисячі — з порушенням термінів), ще 53 тисяч — у режимі “тимчасове ввезення”.

За 2017 рік до України потрапило понад 965 тисяч автомобілів з іноземною реєстрацією. Із них 189 382 машини вивезено не було. Здавалось би, держава могла непогано заробити на штрафах за порушення термінів ввезення — однак за рік митниці ДФС склали лише 21 526 протоколів щодо автомобілів на “євробляхах”. І з накладених 324 мільйонів гривень штрафів вдалося стягнути тільки 56 мільйонів.

Водії “євроблях”, які за документами навіть не є реальними власниками своїх автомобілів — у “паперах” записане прізвище якогось громадянина ЄС, пояснювали, що змушені вдаватися до маніпуляцій із “тимчасовим ввезенням” і “транзитом”. Адже законне розмитнення придбаного за кордоном транспортного засобу підвищує його вартість втричі і більше. Тепер ввозити машини буде дешевше — і що вони новіші, то меншим буде акциз.

Джерело expres.online

Не пропустіть