Як розмитнити електромобіль, якщо він комерційний?

Яку відповідь на це питання надали у ДФС.

Про те, що покупцям електромобілів знову надано пільги на розмитнення, відомо всім. Однак, не всі в курсі, що насправді не будь-яку «електричку» можна розмитнити з нульовим митом та зовсім без сплати ПДВ. Річ у тому, що пільги поширюються виключно на легкові електрокари, а от якщо мова про вантажні (йдеться не про «фури», а про легкі комерційні машини типу Renault Kangoo ZE, Nissan eNV-200) – це інша категорія транспортних засобів. І розмитнюється вона інакше. А як саме – ми запитали у тих, хто власне розмитненням і займається: у Державної фіскальної служби.

У своїй відповіді фахівці ДФС зазначили: насамперед, залежно від комплектації та конструктивних особливостей конкретного авто, згадані нами моделі електромобілів можна класифікувати за УКТ ЗЕД як групу 8703 (легкові) або як 8704 (вантажні). Щоб кожного разу визначення типу ТЗ відбувалось однозначно, митники керуватимуться Поясненням до УКТ ЗЕД щодо роботи із Гармонізованою системою версії 2012 року та Комбінованою номенклатурою ЄС, яке затверджено наказом ДФС №401 від 09.06.2015.

Отже, якщо після вивчення супровідної документації та самого автомобіля буде прийнято рішення про віднесення його до групи 8703, розмитнення відбуватиметься за правилами для легкового електрокара (мито та ПДВ – нуль, акциз – 1 євро за 1 кВт*год ємкості акумулятора).

Якщо ж авто потрапить до категорії 8704 (вантажні), для нього буде застосовано повний код УКТ ЗЕД 8704 90 00 00 «моторні ТЗ для перевезення вантажів, інші». Митні платежі тоді розраховуватимуться так: мито – 10% від оціночної вартості автомобіля (або 6,3% для ТЗ які мають сертифікат про походження з країн ЄС, чи 7,5% – якщо ТЗ із Канади); ПДВ становитиме 20% від суми (оціночна вартість авто) + (мито). З огляду на те, що цей код УКТ ЗЕД відсутній в переліку підакцизних товарів ст. 215.3.52 ПКУ, сплата акцизу не передбачена.

Джерело auto.ria.com

Не пропустіть