Гряде “кінець” євроблях: українці через величезні штрафи кинулися розмитнювати авто

В Україні “євробляхери” з листопада сплатили до бюджету понад 2 млрд грн. Всі гроші передали на виплату пенсій. Всього в цьому році, напередодні набуття чинності новими правилами із драконівськими штрафами, кількість таких авто скоротиться вдвічі.

Важливо:

в Україні різко зросла кількість українців, які розмитнили авто;

всі зібрані кошти спрямовують на пенсії;

на даний момент розмитнили авто за новими правилами понад 30 тис. водіїв. Всього чекають до 300 тис. “бляхерів”;

всіх, хто не встигне розмитнити, будуть штрафувати. Навіть водіїв;

максимальний штраф – 170 тис. грн. Штрафувати почнуть в травні 2019-го.

Розмитнять кожну другу, решту очікують штрафи
Обіцяний “євробляхами” “Майдан 3.0” не відбувся. Незважаючи на цілу низку акцій протестів, закони, які ухвалили ще в минулому році, вже набули чинності. І виконувати їх доведеться всім. Судячи зі статистики, вже зараз спритні власники таких авто кинулися розмитнювати машини.

2019-й може стати переломним у питанні “єврономерів”. За лічені місяці поліція буде зобов’язана зупиняти машини без української реєстрації і перевіряти, чи порушені терміни розмитнення.

“Закон забороняє займатися комерційною діяльністю на таких авто. Я особисто перевіряв — величезна кількість таксистів у популярних службах користуються єврономерами. Якщо раніше у поліції не було підстав для того, щоб просто так зупинити і перевірити такого водія, дізнатися, коли було ввезене авто, цього року такий інструмент з’явиться”, — нагадує юрист Олександр Плахотник.

Наразі державний бюджет вже отримав 2 млрд грн від розмитнення євроавто. Всі ці кошти передають до Пенсійного фонду. Активізація почалася з 15 листопада. З цього часу в середньому щодня держава отримує від “євробляхерів” 38 млн грн на день!

За оцінками Міністерства фінансів, всього в Україні наразі перебуває близько 500 тис. машин на єврономерах. Щоправда, в АвтоЄвроСила стверджують, що реальна кількість — близько 2 млн. За різними оцінками лише в цьому році нові закони дозволять скоротити кількість нерозмитнених машин вдвічі.

“За нашими оцінками з 500 тис. таких машин 250-300 тис. буде розмитнено”, — заступник міністра фінансів.

“На сьогодні держбюджет від розмитнення отримав 2 млрд. Понад 30 тис. вже розмитнили. За нашими оцінками з 500 тис. таких машин 250-300 тис. буде розмитнено”, — заявив заступник міністра фінансів Сергій Верланов.

Для решти є два варіанти: або платити величезні штрафи, або зовсім вивести авто з території країни. Останньою “порадою” скористалися вже тисячі “бляхерів”. З порушенням закону в Україну завозили, зокрема, старі автомобілі, вартість яких через розмитнення навіть за новими правилами може подвоїтися. Якщо розмитнювати авто просто не вигідно, його або кидають в гаражах, або просто вивозять з території і залишають в населених пунктах неподалік від кордону.

Утилізувати авто на території країни згідно із законом не вийде. OBOZREVATEL обдзвонив кілька великих компаній, які займаються утилізацією авто. Ми пропонували прийняти у нас 18-річний BMW на єврономерах, на який у нас нібито є генеральна довіреність. Жоден із сервісів на наші пропозиції не погодився.

Лічені місяці: як покарають українців
“Тимчасово, протягом 90 календарних днів з дня набуття законом чинності, ставки податку для транспортних засобів визначаються із застосуванням коефіцієнта 0,5”, — йдеться в ухваленому документі. Тобто до другої половини лютого (закон набув чинності 25 листопада 2018-го) розмитнювати авто можна зі ставкою податку вдвічі нижчою.

При підрахунку базову ставку (залежить від того, чи працює двигун на бензині чи ДТ) множать на вік машини в роках і об’єм двигуна. Також вводиться граничний коефіцієнт віку автомобіля, який становить 15. Тобто для автомобілів, вік яких перевищує 15 років, застосовуватиметься коефіцієнт 15.

Крім того, перші 90 днів для власників єврономерів діятимуть пільгові правила — машину можна легалізувати, заплативши акциз зі знижкою в 50%.

У травні українців, які не встигли розмитнити авто, чекає неприємний сюрприз. Через 180 днів після набуття законом чинності вводяться драконівські штрафи і посилений контроль. Якщо раніше без причини поліція не могла зупинити машину на єврономерах, у цьому році правоохоронці отримають доступ до інформації про те, як довго машина перебуває на території країни, і будуть зобов’язані зупиняти порушника.

“Поліція зобов’язана письмово інформувати органи доходів і зборів про виявлення нецільового використання, передачі транспортних засобів тим, хто не ввозив таке авто”, — йдеться у законі.

Які штрафи вводять:

за водіння машини на єврономерах — 8 500 грн;

повторне протягом року водіння “євробляхи” — 17 000 грн і заборона на водіння протягом року;

якщо затримав розмитнення на термін до 1 доби — 170 грн;

якщо затримав від 1 до 10 діб — 340 грн;

якщо затримав від 10 до 20 діб — 8 500;

від 20 до 30 діб — 85 000 дол.;

від 30 діб – 170 000 грн.

Крім того, посилюють правила для іноземців, які приїздять в Україну на автомобілях без реєстрації. Якщо за чинним законом вони фактично можуть завезти цілий автопарк, то після набуття чинності новим законом зробити це буде практично неможливо. Так, один автомобіль можна буде привезти на рік без гарантій, а на кожен наступний фірма, на яку оформлена машина, має підтверджувати готовність оплатити розмитнення в разі порушення митних правил.


Не пропустіть