«Купив машину з Німеччини – а виявилося, вона там ніколи не була»

Новий спосіб обману на авторинках Білорусі.

Купівля вживаного автомобіля – вічна лотерея, в якій покупець часто програє.

Сайт tut.by дізнався про існування нового способу обману довірливих покупців: білорус купив машину «з Німеччини без пробігу по РБ», але все виявилося зовсім не так.

А він точно з Німеччини?

При покупці автомобіля на ринку серце будь-якого білоруса починає битися прискорено, якщо він бачить позначку «з Європи, без пробігу по РБ». В голові відразу виникають образи благовидних бабусь і дідусів, які у вихідні їздили на машині до церкви, а весь інший час люто натирали її воском в гаражі і відганяли мух. Встояти неможливо, треба брати. І ось один покупець взяв.

Клієнт примітив машину, ту саму, з Німеччини. Майже чотирирічний екземпляр з пробігом 170 тисяч км. Чоловік звернувся в компанію з підбору.

– Зовні автомобіль виглядав відмінно. Товщиномір показав, що пофарбовані два елементи – некритично. По салону все відмінно: не протертий, що не заляпаний, чистий, акуратний. Цілком тягне на свої заявлені 170 тисяч км. Перевірили сканером всі блоки – пробіг «б’ється», – розповів фахівець компанії з професійного підбору автомобілів «Автогарант.бел». – Підозри викликало лише кермо. Він був у шкіряній оплітці і вже пофарбований. Але, з огляду на, що сучасні автомобілі часто не можуть похвалитися особливою зносостійкістю матеріалів обробки, порахували, що обплетення цілком моглоа затертися при такому пробігу.

За документами теж було все в порядку з першого погляду – німецька сервісна книга з усіма відмітками. У техпаспорті в графі “Особливі відмітки” був вказаний номер довідки-рахунки, по якій автомобіль був поставлений на облік. Крім того, в наявності була тільки копія німецького брифа. Ці речі продавець пояснив тим, що для повернення ПДВ машину потрібно було поставити на облік, а оригінал брифа віддати в Німеччину. Так як до стану автомобіля претензій не було, покупець забрав машину.

– Уже вдома він звернув увагу на те, що всі записи в сервісній книжці за три роки зроблені однаковим почерком. Теоретично, звичайно, таке могло бути, але на практиці малоймовірно, що один і той же чоловік всі три роки робив позначки про ТО і ремонтах. Запідозривши недобре, ми зателефонували офіційному дилеру марки в Мінську і попросили по він-номеру кузова подивитися, що це за машина. Виявилося, що автомобіль в Німеччині ніколи і не був. Його купила в Мінську велика компанія, майже чотири роки він проїздив в Білорусі, обслуговуючись у дилера, і наїздив за цей час 400 тисяч км.

Як не попастися на гачок?

– Це стало хорошим уроком і для покупця, і для нас. З таким варіантом ми зіткнулися вперше. Пробіг скручений красиво, на всі питання про документах у продавця були цілком логічні відповіді. А як перевірити оригінальність сервісної книжки? Якщо вона друкується дилером, можливо, варто пошукати інформацію про друкарню – тираж, дата виходу в друк. Якщо, наприклад, автомобіль 2013 року випуску, а сервісна книга у нього – 2015 року. Тут явне протиріччя. Знову ж, звертайте увагу на почерк, яким заповнюється книга. Де взяти саму сервісну книжку? В принципі не проблема замовити друк в будь-якій друкарні. Ці послуги можна знайти в інтернеті. Навряд чи друкарню буде цікавити питання, чому книга на німецькій мові. Друку – справа техніки.

Буває, що сервісна книга робиться не на всю марку, а конкретний модельний ряд – наприклад, кросовери. У сервісній книжці може бути вказівка ​​на це. Сервісна книга для кросоверів не може бути заповнена як для седанів.

Ідеальний варіант – якби всі дилери надавали послугу перевірки автомобіля по він-номеру перед покупкою. Нехай навіть це буде платна послуга. Деякі дилери це можуть зробити: хтось для своїх клієнтів, хтось за окрему плату.


Не пропустіть