Українці придумали нову схему з “євробляхами”

Українці, які не змогли розмитнити “єврономери”, намагаються збувати автомобілі за ціною мобільного телефона. Правда, разом із транспортним засобом “євробляхери” також продають низку проблем.

Чому не можна купувати авто на єврономерах навіть із величезною знижкою і як проходить легалізація таких транспортних засобів в Україні.

не всі авто на єврономерах вдасться легалізувати: для цього потрібно знайти реального власника, вивезти автомобіль і зняти його з реєстрації в тій країні, де він оформлений;

в Україні розмитнили лише 65 тис. “єврономерів”;

у травні водіїв авто без української реєстрації почнуть штрафувати, а з 22 лютого їм доведеться платити за розмитнення більше.

Нова пастка: як позбавляються від проблем
На профільних сайтах “євробляхи” можна знайти за ціною $500-1000. Наприклад, автомобіль Renault Clio 2001 р. в. намагаються продати всього за 25 тис. грн. Хоча таке ж авто, але з українською реєстрацією, вартує у 3-4 рази дорожче.

Річ у тому, що вже в травні правоохоронці отримають право зупиняти авто без реєстрації, вилучати їх і штрафувати власників на суму до 170 тис. грн. До 22 лютого “євробляхери” можуть легалізувати автомобілі з пільговою ставкою (на 50% дешевше). Але щоб скористатися такою можливістю, доведеться вивести авто, знайти його власника, зняти з обліку за кордоном, а вже після ввезти в Україну й виплатити податки та акцизи.

Деякі водії фізично не можуть знайти реальних власників своїх “євроблях”, розповідає юрист Олександр Плахотник. Інші просто лінуються вивозити авто. Замість цього вони намагаються фактично “продати” свою проблему задешево. За ціною телефона автомобілі без української реєстрації збувають на сайтах оголошень.

“По-перше, у нас за законом продати транспортний засіб без української реєстрації не можна. Чітко зазначено, що передавати таке авто заборонено. Крім того, керувати подібним автомобілем може тільки іноземець. Якщо зараз хтось і купить “єврономери” з величезним дисконтом, кататися можна буде декілька місяців, поки не введуть нові штрафи”, – пояснює юрист.

Представившись покупцем, зателефонував за номерами, вказаними в декількох оголошеннях. “Розмитните самі”, – запевняє продавець авто з Івано-Франківська. Нібито автомобіль оформлений на литовську компанію, контактами продавець готовий поділитися. Однак, якщо знайти зазначену компанію не вдасться, погодившись на таку угоду, можна залишитися і без авто, і без грошей.

Оформити за законом купівлю “єврономерів” від українця не можна. Тому фактично покупець віддає гроші й отримує авто, власник якого живе за кордоном.

“Ні про що не думали. Купували ці “єврономери” у перегонників, котрі просто озолотилися на такій схемі. Тепер, якщо закони реально запрацюють, покупці фактично залишаться ні з чим. Або розмитнять і все одно заплатять, або просто знайдуть когось, хто клюне на маленьку ціну, і перепродадуть свої проблеми”, – впевнений Олександр Плахотник.

Чекають, поки запрацює закон: скільки “євроблях” розмитнили в Україні
В Україні з 25 листопада розмитнили лише 65 тис. “єврономерів”, пояснюють у ДФС. У той же час в асоціації власників таких авто взагалі заявляють, що загалом у країні – приблизно 2 млн “євроблях”. Бюджет від їхнього розмитнення отримав 4,1 млрд грн. Усі гроші обіцяли направити в Пенсійний фонд.

Ще декілька тижнів тому ця цифра була на рівні 2 млрд грн. Динаміка непогана, проте вже зрозуміло: якщо за два місяці розмитнили свої авто 65 тис. українців, то за решту 17 днів ще до 1,9 млн українців оформити авто фізично не встигнуть.

Частина власників тягнуть із розмитненням і чекають – запрацює закон про драконівські штрафи чи ні, впевнений автоексперт Владислав Мороз. Крім того, на його думку, якщо нових правил реєстрації транспортних засобів будуть дотримуватися, то більшість “євробляхерів” просто розберуть свої автомобілі на запчастини.

Правда, за оцінками Мінфіну, в Україні перебувають усього до 500 тис. авто на єврономерах. В уряді вважають, що приблизно половина всіх автомобілів легалізується. Доля решти залишається під питанням. Легально утилізувати такі авто не можна, тому їх будуть або вивозити за кордон і залишати там, або продавати на запчастини, порушуючи закон.

“А ось коли пройде 180 днів із моменту початку дії цих правил, тоді вже запрацює закон №8788, який передбачає чималі штрафи”, – нагадує експерт.

Якщо раніше без причини поліція не могла зупинити автомобіль на єврономерах, то в цьому році правоохоронці отримають доступ до інформації про те, як довго він перебуває на території країни, і повинні будуть зупиняти порушника.

“Поліція зобов’язана письмово інформувати органи доходів і зборів про виявлення нецільового використання, передачі транспортних засобів тим, хто не ввозив таке авто”, – йдеться у законі.

Які штрафи вводять:

за водіння автомобіля на єврономерах – 8 500 грн;

повторне протягом року водіння “євробляхи” – 17 000 грн і заборона на водіння протягом року;

якщо затримав розмитнення на термін до 1 доби – 170 грн;

від 1 до 10 діб – 340 грн;

від 10 до 20 діб – 8 500 грн;

від 20 до 30 діб – 85 000 грн;

від 30 діб – 170 000 грн.

В Україні за декілька років автомобілі на іноземній реєстрації вдарили по легальному автопрому, створили величезний тіньовий сегмент на ринку, за рахунок якого заробляли не тільки перегонники, а й замішані в схемах чиновники. Так, для прикладу, торік поліція затримала у Львівській області групу митників, яка організувала нелегальний ввіз “єврономерів”, закривала очі на порушення і збирала “данину”. У 2019 році, якщо нові закони повноцінно вступлять у силу, всім власникам таких авто доведеться або легалізувати свій транспортний засіб, або платити величезні штрафи.

Джерело businessua.com

Не пропустіть