Доля євроблях: українці залишають машини за кордоном, щоб не платити мито

По Україні їздить більше двох мільйонів євроблях. Експерти впевнені, більшу частину з них розмитнювати не будуть

Покинуті напризволяще біля доріг, у дворах і на парковках. Власники євроблях залишають машини за кордоном, щоб не платити мито за перереєстрацію. Кореспонденти “Сегодня” з’ясували, що в Україні більше двох мільйонів євроблях. Скільки автовласників готові заплатити, і що буде з іншими автомобілями?

100 метрів від українсько-румунського кордону – це найближча парковка. Тут чимало автомобілів європейської реєстрації. Вони тут давно, адже добре присипані снігом. Деяким колеса зовсім замело. На машинах бурульки, скло сильно підмерзло. Заполонили євробляхи не тільки цю стоянку. Власники машин – українці.

“Машини є покинуті біля дороги, хтось залишає навіть у людей у ​​дворі. Люди пускають до себе по 5-6 машин, беруть за це гроші”, – пояснює житель міста Елвіс Бігей.

Румунські стоянки, дороги і двори, каже таксист Елвіс, українські євробляхарі займають з кінця минулорічного листопада – з тих пір, як Верховна Рада зобов’язала розмитнити авто протягом півроку, прийнявши відповідні закони.

“Потроху кількість цих машин зменшується, хтось забирає, хтось продає на запчастини”, – говорить Елвіс Бігей.

Чи не на кожному стовпі розвішані пропозиції румунів і українців здати нерозмитнену машину на запчастини. Хто розбирати свою машину не готовий – на цій стоянці платить по 3 євро на добу.

“Багато машин чекають якогось поліпшення. У подальшому може знайдуться якісь покупці, максимум, я думаю, що підуть на запчастини”, – розповідає громадський активіст, журналіст Микола Петіченко.

Пільговий період розмитнення євроблях закінчується менш ніж через 3 тижні, потім буде вдвічі дорожче. Свої машини перереєстрували вже близько 100 тисяч автомобілістів. Найактивніші – кияни.

Антону розмитнення “Фольксвагена” коштувала стільки ж, скільки і сам автомобіль. А ось Семен розмитнювати машину не поспішає. Каже, чекає, поки влада зробить ще більшу знижку. Його “Опель” старенький, тому розмитнення сильно вдарить по кишені.

“Три тисячі. Я машину купив дешевше, а розмитнення коштує набагато дорожче. За що платити такі гроші?”, – нарікає Семен.

У Верховній Раді дійсно зареєстрували законопроект про продовження пільгового періоду для розмитнення автомобілів іноземної реєстрації. Однак, розраховувати на його ухвалення не варто, кажуть у профільному комітеті.

За даними державної фіскальної служби, по Україні їздить більше 2 мільйонів євроблях. Експерти впевнені, більшу частину з них розмитнювати не будуть. І не тільки через високі податки на старі авто.

Значну кількість авто ввезено на підставних осіб. Не маючи права власності, здати машину на запчастини не можна. Тому з літа, коли закінчиться законний термін розмитнення таких авто, вони можуть заполонити стоянки, вулиці і двори України.


Не пропустіть