«Євробляхи» добили український автопром

За весь минулий рік на Запорізькому автомобілебудівному заводі випустили тільки один (!) автомобіль, після чого керівництво заявило про необхідність санації – заходів, що дозволяють уникнути банкрутства.

Єдиний за рік автомобіль ЗАЗ Sens, який зійшов з конвеєра заводу в листопаді, просто неймовірно підняв статистику виробництва (від 0% до 100%). Метою цього трудового подвигу було перевірити: а як власне, конвеєр – він ще працює?

На колишньому лідерові української автомобільної промисловості можна ставити хрест. Так, за даними асоціації виробників України «Укравтопром», в 2015 р виробництво легковиків на ЗАЗі (кілька моделей Daewoo) склало 3624 автомобіля. З 2016-му – 403, в 2017-м невеликий сплеск – 1151. Ну а в минулому – всього одна машина.

«Призупинення виробництва легкових автомобілів пов’язано з малим об’ємом їх продажів в Україні. Але з ростом активності вітчизняного ринку ми будемо готові відновити виробництво», – запевняє прес-секретар Департаменту маркетингових комунікацій “УкрАвто” Дмитро Скляренко.

Єдиним вітчизняним виробником легкових автомобілів в минулому році виявився розташований в Закарпатті, неподалік від угорського кордону, завод «Єврокар» Олега Боярина. З 2001 р тут збирають кілька моделей Skoda, і справи на кшталт йшли непогано. Так, виробництво в 2015-2017 рр. склало відповідно, 2030 3973 і 6145 примірників. Олег Боярин заявляв, що в 2018 р «Єврокар» планує випустити 9400 автомобілів Skoda, але в підсумку було випущено 5659 штук – на 8% менше показника попереднього року, і на 40% менше заявленого.

У чому причини такого різкого спаду? «Відсутність у органів влади бажання перешкоджати безконтрольного ввезення автомобілів з іноземною реєстрацією призвело до того, що, за різними джерелами, їх налічується в Україні вже понад 3 млн.», – каже Скляренко.

Генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко згоден, що, в тому числі, проблеми ЗАЗу і через «євробляхерів».

«Продукція Запорізького автозаводу потрапила в один ціновий сегмент із ввезеними з Європи іномарками, і у підприємства тепер досить слабкі перспективи на відродження. Падіння купівельної спроможності? Це не так. Продажі нових автомобілів ростуть: в 2014 р їх в Україні було продано 50 тис., А в минулому – вже 80 тис. Якщо у людини є $ 20 тис., То вона купить нову Toyota, а не «бляху» або Daewoo», – вважає Назаренко.

На його думку, невеликі перспективи розвитку серед вітчизняних виробників є у «Єврокару», за умови, що підприємство вийде на зовнішні ринки. Але це малоймовірно – завод тісно пов’язаний з Volkswagen AG, а у німецького автогіганта свої виробництва по всьому світу. Навіщо йому Україна з її мізерним виробництвом?

Втім, говорити про якийсь удар по українському автомобілебудуванню не цілком коректно. Адже складно назвати автомобілебудуванням великовузлове складання, коли на вітчизняних підприємствах до повністю готової машині прикручують колеса, прикріплюють бампер, і вставляють сидіння. А останній національний легковий автомобіль України – ЗАЗ-1103 «Славута», був знятий з виробництва на Запорізькому автозаводі ще на початку 2011 р.




Не пропустіть