В Україні можуть змінити дорожнє покриття біля зупинок

Мінрегіон пропонує облаштовувати на зупинках громадського транспорту міцніше покриття.

Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України (Мінрегіон) розробляє проект зміни державної будівельної норми (ДБН), яким пропонується облаштовувати на зупинках громадського транспорту спеціальне, більш міцне покриття для автобусів/тролейбусів/маршрутних таксі.

Як повідомив заступник міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства Лев Парцхаладзе на своїй сторінці в Facebook, пропозицію про зміни в ДБН «Вулиці і дороги населених пунктів» опрацьовує «ДерждорНДІ».

За словами чиновника, це сприяти підвищенню стійкості асфальтобетонного покриття до руйнування і мінімізує утворення внаслідок цього колії – коли під час гальмування транспорту на цих ділянках дороги з’являються хвилеподібні напливи і вибоїни.

«Ми продовжуємо вивчати й аналізувати зарубіжний досвід у підвищенні безпеки і якості доріг. Є пропозиція – проектувати на зупинках громадського транспорту більш міцне покриття для автобусів чи тролейбусів. Це дасть змогу поліпшити стійкість і міцність цих ділянок дороги, а також до мінімуму зведе утворення колієподібних хвиль і вибоїн, які з’являються в результаті гальмування транспорту. Сьогодні на багатьох зупинках таке явище зустрічається. За підрахунками експертів, такі укріплені ділянки дороги можуть послужити до 30% довше, ніж звичайні», – написав Парцхаладзе.

Він наголосив, що більш міцне покриття на ділянках дороги біля зупинок можна встановлювати, наприклад, з цементобетону або асфальтобетону з армуванням спеціальними гратами (геосинтетичними, металевими, композитними).

Крім того, за словами Парцхаладзе, проектування такого покриття зможе суттєво вплинути на підвищення безпеки людей на зупинках шляхом зменшення гальмівного шляху громадського транспорту до 20%. Тобто, шляху від початку гальмування транспорту до його повної зупинки.

«До речі, в Євросоюзі прийнято вважати небезпечними всі машини, які не можуть зупинитися за 40 метрів при гальмуванні зі 100 км/год, а в Україні таких – більшість. Також гальмівний шлях збільшується в кілька разів у різних погодних умовах (сніг, дощ) і умовах збільшення швидкості, залежить від багатьох чинників, як, наприклад, якість дорожнього покриття, стан шин і гальм, маса автомобіля тощо. Тому можливість штучного зменшення гальмівного шляху при встановленні спеціального міцного покриття на зупинках є цілком обґрунтованою», – додав заступник міністра.

За словами Парцхаладзе, практика проектування такого покриття на зупинках сьогодні поширена в країнах Європи, зокрема, в Бельгії і Нідерландах.

Джерело unian.ua

Не пропустіть