В Україні збираються відновити обов’язковий техогляд приватних авто раз в два роки

У Міністерстві інфраструктури України в рамках виконання угоди про Асоціацію з ЄС запропонували з 2022 року відновити обов’язковий техогляд приватних автомобілів. Відповідний проект закону був опублікований на сайті відомстві в понеділок, 6 травня.

Відзначається, що документ передбачає перший техогляд особистих автомобілів через чотири роки після першої реєстрації з подальшим його проходженням кожні два роки.

До 1 січня 2022 року перевірка автомобілів на придатність до експлуатації буде проводитися тільки в разі реєстрації або перереєстрації, зміни власника, зміни систем або їх складових, що впливають на безпеку дорожнього руху, або виїзду за кордон (до 1 січня 2022 року – добровільно, а з 1 січня 2022 року – в обов’язковому порядку).

Для таксі і комерційних автомобілів законопроект передбачає щорічне проведення техогляду, починаючи з моменту першої реєстрації.

Передбачається, що контроль за дотриманням зазначених вимог на вулично-дорожньої мережі буде здійснювати Нацполіція, однак проведення техогляду буде віддано ринку з формуванням ним ринкових цін.

“Чинна редакція закону “Про дорожній рух” не передбачає обов’язкового технічного контролю стану транспортних засобів для фізичних осіб, які використовують такі транспортні засоби у власних потребах. Положення закону не відповідають сучасним вимогам стандартів безпеки дорожнього руху, а тому повинні бути переглянуті шляхом впровадження прозорої та доступної системи періодичних перевірок транспортних засобів на придатність до експлуатації відповідно до Директиви 2014/45/ЄС “, – зазначається в документах до законопроекту.

Він також передбачає збільшення штрафу за несвоєчасне проходження техогляду з 20 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Крім цього, згідно із законопроектом транспортні засоби, призначені для перевезення пасажирів з кількістю місць для сидіння більш як дев’ять або перевезення вантажів автомобілем масою понад 3,5 тонн, повинні бути обладнані тахографами (контрольний пристрій, призначений для реєстрації швидкості, режиму праці, відпочинку водіїв і членів екіпажу).

Відповідно до пропозицій, перевізники на міжнародних рейсах повинні поставити пристрої для обмеження швидкості до 1 липня 2019 року, а на внутрішніх перевезеннях – до 1 січня 2020 року.

У документах до законопроекту вказується з посиланням на дані Держстату, що автомобільна транспортна система України налічує понад 9,2 млн транспортних засобів, в тому числі: 6,9 млн легкових автомобілів, 250 тис. автобусів, 1,3 млн вантажних автомобілів і більше 840 тис. одиниць мототранспорту.

Нагадаємо, що обов’язковий техогляд приватних авто в Україні було скасовано в 2011 році.

Джерело strana.ua



Не пропустіть