В одній цистерні перевозять… два види палива

0

Фахівці ДП «45 Експериментальний механічний завод» виготовили для потреб війська два сучасні автопаливозаправники, пише na.mil.gov.ua.

Успішне виконання поставлених завдань частинами і підрозділами, задіяними у проведенні антитерористичної операції, значною мірою залежить і від їхнього оперативного забезпечення паливно-мастильними матеріалами. Для належної організації цього процесу нині задіяно понад 1700 одиниць спеціальної техніки. Проте підтримувати автозасоби підвезення палива у справному стані, зважаючи на їхній поважний вік, стає дедалі важче.

— Щоправда, силами ремонтних підрозділів служби ПММ і державних підприємств, що входять до складу ДК «Укроборонпром», нам вдалося відновити та відремонтувати понад 850 одиниць спецтехніки, яка понад 20 років перебувала на тривалому зберіганні, — розповідає начальник відділу забезпечення технічними засобами — заступник начальника управління забезпечення технічними засобами Центрального управління забезпечення пально-мастильними матеріалами Збройних Сил України Тилу Збройних Сил України полковник Анатолій Федоренко.

Звісно, діючи лише в такий спосіб, навряд чи вдасться кардинально покращити технічне забезпечення війська. Воно потребує, зокрема, сучасних автопаливозаправників. Тому в Центральному управлінні забезпечення ПММ розробили відповідне тактико-спеціальне завдання. До речі, в процесі проектування було враховано досвід застосування такої техніки в зоні АТО, а саме — використання базового шасі з розташуванням двигуна попереду кабіни. Це дозволяє підвищити захист особового складу при непередбаченому наїзді на вибухові предмети. Крім того, виробникам нового автозаправника необхідно було розосередити запаси палива у двох розділених ємностях однієї автоцистерни, щоб підвищити її живучість.

Практичну реалізацію цього проекту здійснили фахівці ДП «45 Експериментальний механічний завод», що у Вінниці. Зокрема, на базі автомобільного шасі КрАЗ-63221 вони виготовили два нові вітчизняні автопаливозаправники. Їхня принципова відмінність від аналогів — наявність двох окремих відсіків загальною ємністю 12000 літрів. Завдяки такому раціональному рішенню з’явилася можливість одночасно транспортувати різні види палива — автомобільний бензин та дизпаливо. До того ж раніше у випадку пошкодження цистерни витікав весь запас палива, що перевозилося. Тепер же наявність незалежних відсіків дозволяє врятувати принаймні половину.

До речі, шасі КрАЗ-63221 рухає 330-сильний турбовий дизельний двигун ЯМЗ-238Д (з можливістю встановлення двигунів інших виробників). Саме це шасі обрали для монтажу автоцистерни і завдяки надзвичайній міцності кразівської рами, де застосовані лонжерони з гарячекатаного швелера. Додатковий аргумент — обладнання автомобіля шинами розмірністю 1300–530–533, які забезпечують відмінну прохідність в умовах бездоріжжя.

Нові автоцистерни готуються до державних випробувань.


Не пропустіть