Українців чекає чергове подорожчання авто

1

Українців очікує чергове подорожчання, пише businessua.com.

Вступ в силу з 1 січня 2016 року в Україні екологічного стандарту Євро-5 спричинить зростання цін на автомобілі на 3-5% (у валютному еквіваленті) і сервісне обслуговування на 5-10% з урахуванням більш високої технологічності таких авто, а значить більш високої собівартості автомобіля і сервісу, вважає генеральний директор Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів (ВААІД) Олег Назаренко.

“З 1 січня 2016 року автомобілі старше п’яти років (в ЄС-Євро-5 почав діяти в кінці 2009 року) в Україну заборонено ввозити та виробляти. Моя суб’єктивна думка – я був проти, і вважаю, що Євро-5 все-таки введено дещо поспішно, тим більше з урахуванням дії в Україні стандарти палива Євро-3. Якщо вже приєднуємося до євростандартів, давайте і паливо піднімати до цих стандартів. Сьогодні ж на наших дорогах до 70% автомобілів (в тому числі вантажних) не відповідають навіть нормам Євро-1”, – сказав О. Назаренко.

Крім цього, підкреслив він, з ринку підуть деякі недорогі доступні моделі стандарту Євро-4, які не виробляються з двигунами стандарту Євро-5 (наприклад, вже відомо про відхід з українського ринку іранських авто Saipa китайських FAW, BYD, а також деяких моделей інших автобрендів).

Водночас, як уточнив О. Назаренко журналістам, введення нового екостандарту може скоротити ринок уживаних автомобілів орієнтовно на 30%, оскільки автомобілі старше п’яти років досить недешеві, і певна частина покупців може віддати перевагу покупці нового автомобіля. За словами директора з маркетингу Групи компаній АІС Сергія Боровика, зростання цін на автомобілі у зв’язку з введенням нового екостандарту може бути знівельовано скасуванням з початку року 5%-го імпортного збору, “але автомобілі все одно будуть дорожче, ніж могли б бути, якби не введення Євро-5”.

Він наголосив, що досі в Україну ввозилися автомобілі будь-яких років випуску, починаючи від Євро-0. Зокрема, у 2015 році (коли діяв стандарт Євро-4) в Україну було ввезено близько 50 тис. уживаних автомобілів (у 2014 році – понад 100 тис.), при цьому більше третини з них не відповідало діючим екологічним нормам.


Не пропустіть