Абсолютно нової концепції шини проходять випробування (Фото)

Патенту Джона Данлопа на пневматичні шини ледь виповнилося 130 років, а історію знову намагаються переписати. Чи повернуться на дороги безповітряні автошини?

Ідея замінити металевий обід колеса пружною гумовою стрічкою була гарною, а патент на пневматичну шину, наповнену повітрям під тиском, отриманий Джоном Данлопом в 1888 році, без перебільшення, дав потужний імпульс для розвитку транспорту. Не дивина: фактично єдиним в ті часи твердим типом дорожнього покриття була бруківка, а їздити по камінні навіть на покритих невеличким шаром гуми колесах — задоволення ще те. Ми ж-бо в курсі…

То чому виробники «гуми» віднедавна знову заговорили про повернення безповітряних коліс на дороги? Справа, в першу чергу, в автомобілях: за останню сотню років вони стали набагато більшими, потужнішими і швидшими. Навантаження на шини зростають, вимоги до їхньої надійності та якості стають все жорсткішими, точний тиск повітря в них стає одним з ключових елементів ефективності й безпеки… А встежити за цим тиском не завжди допомагають навіть системи контролю тиску в шинах TPMS (та й встановлює такі на свої машини зовсім не кожен автовиробник).

До того ж, на високій швидкості ризик пошкодити протектора або боковину шини навіть об невеличку перешкоду (камінь або вибоїну на дорожньому покритті) збільшується, а переважна більшість коліс без високого тиску повітря зсередини просто не працює! Проблема давно відома і з нею потроху борються виробники «гуми» для спеціальної — кар’єрної, лісової та навантажувальної техніки. Ну а тепер дійшла черга і до легкових автомобілів.

Компанія Michelin оголосила про початок дорожніх випробувань безповітряної шини Uptis (Unique Puncture-proof Tyre System), не схильної, як випливає з назви, до проколів. Згодні: такі заяви автомобілістам доводиться чути не перший рік, – проте французи наполягають: це не концептуальна розробка, а готове до серійного виробництва колесо.

З цієї причини випробування проводяться спільно з автомобільною корпорацією General Motors, яка надала для проведення масштабного тесту цілий парк електромобілів Chevrolet Bolt. Мета — вивчити поведінку безповітряної шини за стінами лабораторій, за межами полігонів, в реальних дорожніх умовах. Особлива увага приділяється здатності шини протистояти пошкодженням через дефекти дорожнього покриття.

Конструкція нової безповітряного шини, без перебільшення, кидається в очі: протектор з’єднаний з маточиною, що прилягає до колісного диска, набором пружних елементів з міцної гуми, армованої синтетичним волокном. Виробник обіцяє, що таке колесо важитиме не більше за звичайну «пневму», – повірити поки що складно, однак точні дані про вагу та інші ТТХ «Аптіса» ще не оприлюднені.

Навіщо це все? У Michelin стверджують, що застосування безповітряних шин збільшить безпеку руху, особливо в тих регіонах, де якість доріг залишається посередньою. Також говорять про економію на запасках, домкратах, ремкомплектах і датчиках тиску в шинах TPMS, але обговорювати це всерйоз можна буде хіба що після оголошення роздрібних цін на шини Uptis.

А вони стануть відомі тільки в разі вдалого завершення випробувань, – десь ближче до 2024 року, коли GM обіцяє почати обладнати ними як мінімум електричний хетчбек Chevrolet Bolt прямо на конвеєрі. Почекаємо?

Джерело auto.ria.com

Не пропустіть