Погані новини: у скільки українцям обійдеться новий дизель і газ

Українські заправники шукають шляхи заміщення російських поставок дизеля і автомобільного газу. Але попереджають, що варто готуватися до підняття цін на АЗС.

Нагадаємо, з 1 червня 2019 року, з подачі російського Міністерства економіки, поставки деяких видів автомобільного палива в Україну істотно урізали. Зокрема, мова йде про експорт до нас дизеля і скрапленого газу. Обмеження щодо поставок стосується тільки нашої країни. Білоруське паливо імпортується з Мозирського нафтопереробного заводу. З РФ же ресурс до нас возять російські імпортери – «Лукойл», «Газпром» і «Роснефть», пише Автотема, посилаючись на UBR.

Йдеться про обмеження, а не скасування поставок. Це означає, що Росія буде призначати агентів, через яких можна буде купувати пальне. Це 3-4 російські фірми, за якими ними стоятимуть все ті ж «Газпром», «Лукойл», «Роснефть», говорять учасники ринку.

Поставки дизельного палива з Росії в 2018 і першому кварталі 2019 склали близько 40% українського ринку дизеля. По газу цифри вище – до 50%.

Як розповів UBR.ua співвласник мережі АЗС «КЛО» Ігор Чернявський, запасів дизеля в українських заправників досить, а російський імпорт можна замінити українським продуктом і паливом з інших країн – наприклад, Литви та Білорусі. А ось щодо газу запасів мало, тому що немає інфраструктури для його зберігання.

«Втрату російського дизеля можна заповнити українським паливом і поставками палива з інших країн, в тому числі і по морю. По газу фактично альтернативи немає. Можна возити його через море, але в такому випадку ціна для споживача буде вище на 3 гривні та складе 17-18 грн./л. При цьому не забувайте, що повністю перейти на морські поставки неможливо – зливати танкери ніде, тому що немає інфраструктури під великі обсяги. Щодо дизелю, якщо ціна і підніметься, то десь на $ 5-15 за тонну, але це несуттєво – для споживача це складе близько 2 копійок», – уточнив Чернявський.


Не пропустіть