З смітника – на подіум: видовищне переродження старого “Москвича” (Відео)

Серед гостей з ближнього зарубіжжя для участі в кам’янецькому ралі зустрічалася цікава гоночна техніка – від болідів топових класів WRC і R5 до раритетних ралійних вантажівок ГАЗ-51. Але вище всіх і далі всіх літав естонський «Космич» – яскраво-жовтий «Франкенштейн» з кузова АЗЛК-2140 «Москвич», роторного мотора Mazda RX-7 і підвіски BMW E30.

АЗЛК-2140 «Москвич» була уготована доля тисяч інших «нашемарок» – згнити під парканом після того, як на прибалтійські простори хлинув потік іномарок. Але саме цьому примірнику пощастило несказанно. У 2012-му тлінні останки (ні двигуна, ні салону вже не було) малолітражки викупив за ціною металобрухту Аларіх Силласте з клубу шанувальників радянських авто GAZ Ralliklubi. Тобто 40-й опинився не просто в руках фаната марки, а й людину з золотими руками і головою на потрібному місці. Про що свідчить успішний автосервісний бізнес.

Сказати, що в Прибалтиці автоспорт популярніший ніж у нас – не сказати нічого. Там ганяють на всьому – від мікролітражок до тих самих вантажних «будівельників соціалізму». А ностальгічні нотки – ні, не за «совком», а по «раллікару дитинства» зробили в тих краях досить популярними історичний клас Е9 (1600 куб. см., монопривід), фактично монокласс ВАЗ-2105 ВФТС.

Аларіх вибрав піддослідним АЗЛК-2140 – і не прогадав. Експертів в підготовці ралійних «москвичів» просто не залишилося (свого часу їх витіснили з ралійних трас ті ж ВАЗ-2105) і «Космич» до тепер залишається єдиним «сороковим» у всій гоночної Прибалтиці.

Про «Москвичах» складали легенди, до тепер популярний слух про запозичення силами КДБ документації на 1,5-літровий двигун BMW M10 з чисто гоночною – напівсферичною – формою камери згоряння. Мовляв, мотор виявився настільки потужним, що його довелося дефорсувати. Правда в тому, що при «паспортних» 75 к.с. наші спортсмени легко вичавлювали з УЗАМ-412 120-125 сил.

Аларіх інсталював в 40-й 160-сильний «вазовский» двигун і кулачкову коробку передач. Благо, техрегламентыв подібний свап дозволяє.

Насамперед він прибрав всі вогнища корозії і обварив каркас, який став основою силової конструкції. І провів тотальне полегшення: де було можна, позбавлявся від зайвого металу, висвердлюючи отвори, замінив сталевий капот пластиковим, а заднє і бічні стекла на полікарбонатні.

Щоб поліпшити стійкість у віражах, розширив колію. За регламентом, при огляді зверху, колеса не повинні бути видні – значить знадобилися пластикові розширювачі. Весь пластиковий обвіс, включаючи спойлер на кришці багажника – справа рук самого Аларіха, нічого подібного у гоночних «москвичів» не було. Осаджувати 15-дюймові колеса покликані дискові гальма 290 мм спереду і 280 мм ззаду) з колодками Ferodo.

Знаючи вроджені слабкості «жигулів», естонці запозичили рульове управління у BMW Е30, а задній міст – у «бусика» Toyota HiAce. Втім, в процесі лікування від дитячих хвороб “Космич” незабаром отримав і редуктор, і підвіску «по колу» від тієї ж «трійки», тільки штатні амортизатори Bilstein естонці замінили на куди більш ефективні ралійні Reiger з виносними бачками.

Навівши шуму по обидві сторони Балтики, в кінці 2017 року Аларіх виставив «Космич» на продаж. Але мисливців викласти € 45000 не знайшлося. І експерименти продовжилися.

Найбільша переробка на сьогоднішній день – вкрай екзотичний роторний двигун від Mazda RX-7 Savanna. Крутильний, примхливий і надзвичайно компактний – відкривши капот, спочатку думаєш, що мотор на ребілд. Саме завдяки йому «Космич» на кам’янець-подільському ралі літав вище і всіх і далі всіх. Навіть суперників, в назві яких є приставка WRC і капоти яких коштують дорожче будь-якого «москвича».

Джерело autonews.ua

Не пропустіть