Менші податки та знижка на нову машину: Рада готує зміни для таксистів

У Раді запропонували зменшити податки для таксистів та надавати їм знижку у розмірі ПДВ на купівлю нового автомобіля.

Становище на ринку послуг таксі виглядає геть сумним, особливо після ознайомлення з інформацією з пояснювальної записки до законопроекту №10404, котрий нещодавно був зареєстрований у Верховній Раді. Близько 96% ринку знаходиться у «тіні», при річному обсягу цього ринку в 40 мільярдів гривень. Перевізники працюють без ліцензій та реєстрації в якості підприємців.

Щодня служби таксі та приватники перевозять до 2 мільйонів пасажирів, за кермом перебуває 220 тисяч водіїв, близько 200 тисяч авто при цьому використовуються незаконно, і навіть можуть бути конфісковані. Головною проблемою такого стану справ автори згаданого документа вбачають складність легального ведення бізнесу з перевезень та несприятливе податкове середовище.

Таксистам – першу групу «спрощенки»
У законопроекті запропоновано прирівняти перевізників на таксі або на замовлення до продавців на ринках. Тобто, надати їм можливість сплачувати найнижчу з існуючих ставок єдиного податку (першої групи) – 192 грн за місяць (станом на 2019 рік). Зараз, якщо перевізник використовує другу групу спрощеної системи (на якій дозволена така діяльність), розмір єдиного податку становить 835 грн/міс.

Звісно, крім цього підприємцю доведеться сплачувати і ЄСВ (918 грн), це обов’язково для всіх «спрощенців». Не зміниться і річний ліміт доходу для першої групи – 300 000 грн. Якщо більше – доведеться змінити першу групу ЄП на іншу.

Нове авто зі знижкою
Наступна пропозиція не менш цікава: до 31 грудня 2022 року не стягувати ПДВ при купівлі нового легкового автомобіля, якщо він буде використаний в якості таксі. Але поверніться назад, до екрану: ми теж було рвонули в автосалон за чималою знижкою… Однак, щоб нею скористатись, доведеться виконати низку вимог.

Покупець має бути зареєстрований як фізична особа-підприємець (ФОП) з головним видом діяльності за КВЕД 49.32 або 49.39 (послуги таксі або перевезення на замовлення, їх ще немає, проектом лише пропонується додати такі до класифікатора). У податковій доведеться взяти довідку про відсутність заборгованості. Також до папки паперів треба буде покласти копію дозвільного документа (ліцензії) на право здійснення перевезень, причому такий документ має бути виданий не раніше як за 6 місяців до моменту покупки нового авто з пільгою.

Ще кілька невеликих нюансів. Машину не можна продавати наступні 5 років. Точніше, в принципі можна, але при цьому доведеться сплатити суму ПДВ, на яку була надана знижка, – та ще й у п’ятикратному розмірі. І останнє: знижка надаватиметься виключно на легковики вітчизняного виробництва. А згідно з даними «Укравтопрому», таким виробником наразі є лише «Єврокар», який продукує автівки марки «Шкода».

А схеми?
Так, знову з’явиться чимало прихильників «свіжої» ідеї, що, мовляв, варто буде знайти таксиста і домовитись із ним про те, аби купив «на себе» машину, зі знижкою. А там якось та й буде – йому без різниці, ліцензію має, а нам трохи економії… Однак, як вже згадувалось, можна буде купити будь-яке авто, за умови що це «Шкода», що трохи обмежує коло вибору.

А навіть якщо і кинути оком на «Октавію» чи то «Суперба», або ж на якогось чеського кросовера, то податківці точно знатимуть, скільки таких машин є у кожного підприємця. І якщо кількість сплачених податків не дорівнюватиме кількості машин таксі, куплених зі знижкою, напевно, у фіскалів почнуть виникати питання. А це зовсім небажаний побічний ефект. Тому, імовірно, знижкою користуватимуться лише ті, хто справді займається перевезеннями на таксі. І, звісно, лише після прийняття закону.

Джерело auto.ria.com



Не пропустіть