Розмитнення автомобіля в Україні за новим законом

Нещодавно Верховною Радою України був прийнятий новий довгоочікуваний закон, який регулює питання легалізації «евроблях», які були ввезені на територію країни не зовсім легально. Звичайно ж, закон регламентує не тільки порядок легалізації «євроблях», а й передбачає штрафні санкції за порушення правил перебування на території України автомобілів з іноземною реєстрацією. Про це пише autotheme.info.

Давайте розглянемо, що передбачає даний нормативний документ і до чого необхідно готуватися власникам «євроблях».

Новий закон про розмитнення автомобілів

Нардепам знадобився цілий рік, щоб розробити нормативний акт, який би влаштовував власників «євроблях» і одночасно з цим не став «нокаутом» для держбюджету України, наповнення якого останнім часом відбувається не настільки ефективно. Закон розроблявся під безперервні акції протесту «євробляхерів», які вимагали, щоб розмитнення автомобіля не перевищувала 500 євро. Однак на такі поступки держава піти не наважилася, і в результаті були прийняті два закони №8487 та №8488, які передбачали процедуру розрахунку акцизного збору та транспортного збору. І хоча сума обов’язкових платежів трохи зменшилася, все ж більшість власників «євроблях» залишилися незадоволеними розмитненням за законом 8487.

Закон про «евробляхи» №8487
Розмитнення по закону 8487 передбачає введення системи податків, яка відштовхується від базової ставки і до неї додається мито, розраховане для конкретного автомобіля. Базова ставка знаходиться в діапазоні від 50 до 150 євро і залежить від виду автомобіля і типу його двигуна. Також закон передбачає пільговий період розмитнення, тривалість якого становить 90 днів з моменту вступу в силу нормативного документа. У цей період власники «євроблях» мали можливість розмитнити свої авто з 50-відсотковою знижкою.

Але там де «пряник», там і «батіг». Прийняті закони посилили покарання за порушення правил перебування автомобілів з іноземною реєстрацією на території України. Подібні порушення обійдуться власникам «євроблях» дуже дорого.

Калькулятор розмитнення
Найголовнішим для власників «євроблях» є питання, скільки коштує розмитнення за новим законом. Іншими словами, скільки необхідно мати коштів, щоб легалізувати автомобіль, ввезений з порушенням митних правил. Тут починається найцікавіше. Вартість розмитнення залежить від декількох факторів: віку транспортного засобу, типу і об’єму двигуна. Чим старше машина і чим більший об’єм двигуна, тим дорожче обійдеться його розмитнення.

Сума розмитнення включає в себе ПДВ, мито та акцизний збір. Мито становить 6,4% від ринкової вартості легкового автомобіля. Для вантажного і пасажирського транспорту дана ставка становить 10-20% від ринкової вартості ТЗ. Якщо власник не може подати документи, що підтверджують суму придбання автомобіля, то ринкова вартість транспортного засобу визначається розрахунковим шляхом.

Акцизний збір для кожного автомобіля визначається окремо. Його базова ставка становить:
– для авто з бензиновим двигуном об’ємом до 3,0 літрів – 50 євро;
– для бензинових авто з мотором об’ємом понад 3,0 літрів – 100 євро;
– для машин з дизельним силовим агрегатом об’ємом до 3,0 літрів – 75 євро;
– для дизельних автомобілів з мотором об’ємом більше 3,0 літрів -150 євро;
– для гібридних авто і електрокарів – 100 євро.

Але це ще не все. Включаємо калькулятор розмитнення і множимо базову ставку на коефіцієнти віку і об’єму двигуна. Коефіцієнт обсягу обчислюється шляхом ділення обсягу двигуна на 1000. А ось за кожен «рік життя» автомобіля треба буде додати одиницю. Для нового автомобіля коефіцієнт віку дорівнює 1, а для 15-річного і старших авто даний коефіцієнт складе 15. Базову ставку перемножуємо на коефіцієнти і отримуємо суму акцизного збору.

Залишається ПДВ, який складає 20% від ринкової вартості автомобіля і суми всіх сплат при його розмитненні.

Злочин і кара
З питаннями, скільки коштує розмитнення за новим законом і калькулятором розмитнення ми розібралися. Але закони №8487 та №8488 передбачають ще й жорсткі покарання, про які повинен знати кожен «євробляхер».

Якщо машина перебуває нелегально на території України:
– до 10 днів сума штрафу становить 8,5 тисячі гривень;
– до 30 діб доведеться заплатити штраф у розмірі 85 тисяч гривень;
– понад 30 днів розмір штрафу складе 170 тисяч гривень.

Також доведеться заплатити 170 тисяч гривень штрафу за порушення пільгового періоду для реєстрації авто.
Крім того, прикордонникам, митникам і поліцейським тепер дозволено зупиняти на дорозі «євробляхи» і перевіряти законність їх перебування на території України. Також митники мають право складати адміністративні протоколи про порушення правил перетину кордону без участі особи, що передбачає можливість винесення в односторонньому порядку штрафів заочно і направляти ці рішення за офіційною адресою реєстрації власника транспортного засобу.

Можна додати на закінчення, що закони №8487 та №8488 суттєво спростили процедуру розмитнення і знизили обов’язкові платежі для нових автомобілів. Машини ж віком понад 10 років розмитнювати стало не вигідно.




Не пропустіть