П’ять бойових машин, створених в Україні

За останній рік в Україні було представлено багато військової техніки. І часто виробники називали її вітчизняною. На ділі ж виявлялося, що вітчизняного в ній крім логотипу особливо нічого й немає.

Так, наприклад, КрАЗ «Спартан» на 85% складається з імпортних комплектуючих. Розробляла його канадська Streit Group. А побудована машина на базі американського пікапа Ford F550. Двигун і трансмісія теж американські.

Однак є й інші приклади. Звичайно, їх не так багато, як би хотілося. Але все ж в Україні можна знайти техніку, створену вітчизняними інженерами.

CarDiagram згадала п’ять найбільш гідних бойових машин, створених в Україні.

БМ «Оплот»

oplot-m

БМ «Оплот» – перший, і поки єдиний принципово новий український танк. Його розробник – Харківське КБ ім. Морозова.

Експерти відзначають, що «Оплот» за багатьма характеристиками не поступається західним машинам, таким як, наприклад, німецький Leopard 2. А свого найближчого конкурента – російського Т-90А – навіть багато в чому перевершує. Зокрема, військові фахівці запевняють, що «реактивна броня» у «Оплоту» міцніша, ніж у Т-90.

На машину ставлять харківський дизельний мотор потужністю 1200 к.с. Коли БМ «Оплот» вперше представили на виставці IDEX 2011, російське спеціалізоване видання «Новини ВПК» написало:

«ПЕРЕМОГУ УКРАЇНСЬКОМУ ТАНКУ ЗАБЕЗПЕЧАТЬ НЕ ТІЛЬКИ ПОТУЖНИЙ ДИЗЕЛЬ, АЛЕ І ПОВНІСТЮ КОМП’ЮТЕРИЗОВАНА СИСТЕМА КЕРУВАННЯ РУХОМ. ЦЕ УКРАЇНСЬКЕ НОУ-ХАУ ».

Oplot-M-1

Харківські розробники стверджують: БМ «Оплот», як флешку, можна інтегрувати з будь-якою комп’ютеризованою системою управління боєм.

А ось цитата Романа Башинського, начальника центрального бронетанкового управління Міністерства оборони:

«РІЗНИЦЯ МІЖ« ОПЛОТОМ »І ТАНКАМИ, ЯКІ СТОЯТЬ НА ОЗБРОЄННІ В УКРАЇНСЬКОЇ АРМІЇ ПРИБЛИЗНО ТАКА Ж, ЯК МІЖ« ЖИГУЛЯМИ »І« ЛЕКСУСОМ ».

«Оплот» створювали п’ять років. Він може працювати при температурних умовах від -40 до +55 градусів.

Поставка БМ «Оплот» армії Таїланду, 2014

Бмпв-64

Бмпв-64 – одна з найцікавіших українських розробок. Це суміш танка з бойовою машиною піхоти.

bmpv-64

Від стандартної бойової машини піхоти бмпв-64 відрізняється міцністю броні. Так, наприклад, якщо у БМП-2 товщина броньованої сталі 23 міліметра, то у БМПТ-64, як у танка – 350 міліметрів.

Крім трьох членів екіпажу, в бронемашині можуть розміститися 12 чоловік десанту. Люк для висадки спецназу розміщений в кормовій частині БМП. Це дозволяє бійцям виходити з боку і бути захищеними від вогню противника.

bmpv-64-1

На озброєнні нової бойової машини піхоти – гармата калібру 30 міліметрів, два кулемети і протитанкові керовані ракети.

БТР-4 «Буцефал»

btr-4-4

БТР-4 вже не є модернізованою версією радянського броньовика БТР-80. Машина створювалася все тими ж харківськими конструкторами КБ ім. Морозова. Власне, навіть якщо порівняти БТР-3, різниця видна з першого погляду.

У екіпажу з’явилися додаткові бічні двері, бойовий модуль змістився назад, і тепер не знаходиться на одній лінії з оператором, що підвищує його безпеку.

Так виглядає попереднє покоління українських бронетранспортерів – БТР-3

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Вперше машина була представлена ​​з бойовим модулем «Парус», який також розробили в Україні.

На відміну від танка «Оплот», БТР-4 вже встиг повоювати на Донбасі.

За словами генерального директора ДК «Укроборонпром» Сергія ПІНЬКАСА, за результатами шестимісячної експлуатації БТР-4Е в умовах бойових дій в конструкцію бронетранспортера було внесено понад 900 поліпшень і удосконалень.

Водні випробування БТР-4

land_b10

СРМ-1 «Козак»

«Козак» розробляло маловідоме приватне науково-виробниче об’єднання «Практика». І хоча за основу було взято італійське шасі IVECO, в іншому конструктори «Практики» використовували власні напрацювання.

praktika-kazak

Перший примірник «Козака» випустили в 2009 р. Розробник розраховував на замовлення Міноборони. Логічно припустити, що очікування були невипадкові – очевидно, військові щось обіцяли інженерам «Практики», якщо ті взялися будувати броньовик.

Але замовлень так і не було. До 2013 році було випущено всього два екземпляри машини.

praktika-kazak-1

Восени 2014 року бронеавтомобіль потрапив на «огляд» до прем’єр-міністра Арсенія Яценюка. Главі Кабміну автомобіль сподобався. Але прем’єр поскаржився, що ціна занадто висока, тому армія не може собі його дозволити. Станом на середину липня минулого року, вартість однієї бронемашини становила 2 млн гривень.

Випробування «Козака» стрілецькою зброєю

На виручку українським військовим прийшов держдеп США. Американці профінансували покупку «Козака». Правда, поки тільки одного.

Броньовик прийнятий на озброєння Держприкордонслужби.

«Дозор-Б»

dozor-b

«Дозор-Б» – зовсім свіжа новинка українського військово-промислового комплексу. Хоча інженерна думка, яка лежить в його основі, далеко не нова – машину почали розробляти більше 10 років тому.

Як уже повідомляла CarDiagram, перші броньовики повинні надійти на озброєння української армії до кінця цього року.

«Дозор-Б» укомплектований дизельним двигуном на 197 кінських сил, який дозволить розвивати швидкість до 105 км на годину.

Броня «Дозору» здатна захистити від куль калібру 7,62 мм. Також днище має протимінний захист.

На дах може встановлюватися бойовий модуль з великокаліберного кулемета і протитанковими керованими ракетами.

За даними «Укроборонпрому», вартість «Дозору-Б» – 200 000 євро.

dozor-b


Не пропустіть