У ЗСУ з’явиться ще один “Козак” (Фото)

0

Бронеавтомобіль “Козак-2М”: легший, нижчий і маневреніший за попередника

Бронеавтомобіль “Козак-2М” має посилену конструкція протимінного днища, що забезпечує надійний захист екіпажу від ураження при підриві на мінно-вибухових пристроях – до 6 кг заряду в тротиловому еквіваленті, передає Depo.Хмельницький з посиланням на “Народну армію”.

Науково-виробниче об’єднання “Практика” розширило лінійку бойових броньованих машин, створивши спеціалізований бронеавтомобіль “Козак-2М”. Він призначений для перевезення особового складу, зразків озброєння, військових вантажів і майна всіма типами доріг та в умовах бездоріжжя.

Тут застосували рознесене бронювання, встановивши між бронелистами протиосколковий шар зі спеціального матеріалу, що одночасно є термоізоляцією.

Цей бронеавтомобіль має посилену конструкцію протимінного днища, що забезпечує надійний захист екіпажу від ураження в разі підриву на мінно-вибухових пристроях до 6 кг заряду в тротиловому еквіваленті.

Завдяки тому, що днище має V-подібну форму, кінетична енергія вибухової хвилі не спрямовується вгору, а розсікається по боках від нього. До того ж протимінні сидіння під час вибуху автоматично піднімаються, завдяки чому збільшується відстань від підлоги, що убезпечує бійців від ушкоджень. Корпус машини захищає екіпаж від вогню стрілецької зброї калібру 7,62 мм, осколків снарядів і мін.

За словами начальника відділу розвитку НВО “Практика” Сергія Вілкова, конструктивною особливістю та основною відмінністю “Козака-2М” від “Козака-2” є носійний корпус і незалежна підвіска. У поєднанні з кліренсом у 500 мм та вертикальним ходом коліс у 260 мм це значно підвищує показники прохідності й дає змогу долати перешкоди, недоступні для транспортних засобів із залежною підвіскою.

У новій версії бронеавтомобіль вийшов легшим аж на три тонни. Повна маса – 12 тонн, що робить його маневренішим. Автомобіль також має виграшні габаритні показники, зокрема, він нижчий за свого попередника, що робить його менш помітним на полі бою й ускладнює ураження.

Незалежну підвіску бронеавтомобіля “Козак-2М” розраховано на 12 тонн повної маси. Вона дає змогу розмістити 13 бійців і забезпечити їм комфортні умови під час маршу на відстань до 1000 км на одній заправці в різних кліматичних умовах (від -40 до +50 градусів за Цельсієм). До того ж середні витрати пального становлять на дорогах загального призначення 24 літри на 100 км пробігу. На цей бронеавтомобіль установлено італійський турбодизельний двигун Iveco Tector з об’ємом 5,9 л та потужністю 280 к. с. Це дає змогу розвивати швидкість до 70 км/год по пересіченій місцевості та 100 км/год по шосе.

Для вогневого ураження противника “Козак-2М” озброєно бронебаштою з 12,7-мм кулеметом. До того ж вона дає змогу здійснювати коловий захист кулеметника, а наявність обертального кільця в башті забезпечує плавність її руху в різних площинах. Окрім того, екіпаж може вести вогонь з автоматів через бійниці корпусу бронемашини.

На базі бронеавтомобіля “Козак” уже створено три модифікації: транспорт для особового складу, автомобіль розвідки та штабний автомобіль. Також планується виготовлення – машини вогневої підтримки, санітарно-евакуаційного автомобіля, вантажного автомобіля та автомобіля транспортування боєприпасів, що не розірвалися.