Дослідна дeсaнтнa бронемашина «Oб’єкт 760»

Об’єкт 760 (машина також широко відома як танк на повітряній подушці) – дослідний ходовий макет бойової машини (легкого по масі плаваючого танка / БРДМ) на повітряній подушці, створений на початку 1960-х років. Макет призначався для випробувань в рамках дослідно-конструкторських робіт за темою розвідувально-авіадесантної спеціальної бойової машини (СБМ) на повітряній подушці і був випущений в єдиному екземплярі. У підсумку випробувань «Об’єкту 760» був опрацьований проект БРДМ-ВПК …

У 1961 році в рамках проводилися у ВНДІ-100 в 1959-1963 роках досліджень можливості та доцільності застосування повітряної подушки для сухопутних бойових машин Челябінським тракторним заводом за участю інституту був розроблений і виготовлений ходовий макет перспективної бойової машини на повітряній подушці камерного типу, що одержав позначення « Об’єкт 760 ». Випробування машини проводилися в 1961-1963 роках в різних умовах (таких як мокре торф’яне болото, сніжна цілина, водна поверхня). За результатами випробувань «Об’єкт 760» показав високі показники прохідності і маневреності в порівнянні з серійним легким танком ПТ-76, в тому числі і на недоступних для останнього ділянках. При випробуваннях на мінних полях було з’ясовано, що при русі машини з використанням повітряної подушки протитанкові міни не спрацьовують ні під гусеницями, ні під спідницею, а протипіхотні – спрацьовують лише в окремих випадках під гусеницями, що не є проблемою для машини.

Подальшим розвитком «Об’єкту 760» став розроблений ВНДІ-100 проект перспективної СБМ БРДМ-ВПК («Об’єкт 761»), конструктивна і компонувальна опрацювання якого була проведена на основі випробувань дослідної машини. «Об’єкт 760» мав класичне компонування з розміщенням відділення управління в носовій частині корпусу, бойового відділення – в середній частині і моторно-трансмісійного – в кормовій. Екіпаж машини складався з трьох осіб, що розташовувалися під прозорими ковпаками напівкруглої форми. Бронєвой корпус машини був створений з урахуванням передбачуваної форми СБМ, яка повинна була забезпечити підвищену захищеність машини від вогню противника. Лобовий, бортові та кормової броньові листи були розташовані під великими кутами. Замість вежі на машині був встановлений її габаритний макет. Машина не мала озброєння, однак несла габаритний макет артилерійського знаряддя 2А28.

Ходова частина складалася з основного гусеничного рушія і допоміжної повітряної подушки камерного типу, що забезпечувала часткову розвантаження ваги машини. У режимі часткового розвантаження гусеничні стрічки зберігали контакт з поверхнею, що значно покращувало керованість і прохідність. Гусеничний рушій, стосовно одного борту, складався з п’яти опорних катків, а також заднього ведучого і переднього направляючого коліс. Підвіска – індивідуальна торсіонна. Два нагнітача повітряної подушки, лівий і правий, розташовувалися в центральній частині корпусу, між бойовим і моторно-трансмісійним відділеннями. Електрообладнання машини включало одну фару зовнішнього освітлення, розташовану в носовій частині корпуса праворуч.

Бойова вага, 5,86;

Компоновочна схема класична

Екіпаж, осіб. 3

Виробник ЧТЗ.

Роки виробництва 1961

Роки експлуатації 1961-1963

Кількість випущених, шт. 1

Довжина корпусу, мм ≈7000

Ширина корпусу, мм ≈3400

Висота, мм ≈1750

Тип броні протикульний (корпус)

Озброєння

Калібр і марка гармати 73-мм 2А28 “Грім” (габаритний макет)

Швидкість по пересіченій місцевості, км / год <45 (в режимі часткового розвантаження на болоті) Тип підвіски індивідуальна торсіонна Питомий тиск на грунт, кг / см² 0,35 (на гусеницях) 0,033 (в режимі часткового розвантаження) Здолати брід, м плаває


Не пропустіть