Mercedes-Benz C111 – незвичайний концепт, який їздить

0

Як працювали автодизайнери в кінці 60-х? Ці хлопці не стримували свою уяву. Їх автомобілі (Моdulo від Pininfarina, Alfa Romeo Carabo від Bertone або Lancia Stratos Zero) випередили свій час, показали майбутнє, якого ми все ще чекаємо, пише fishki.net.

Вільнодумні італійці, любителі епатажу, прокладали новий шлях не поодинці. На Франкфуртському салоні 1969 німці представили Mercedes C111. “Крила чайки” натякали на спорідненість з унікальним Mercedes 300 SL. С111 був не просто концептом, створеним в дусі ери освоєння космосу ( “Аполлон-13” сів на Місяць всього два місяці тому). Це був повністю функціональний прототип. Спочатку його оснастили роторним мотором Фелікса Ванкеля, де зворотно-поступальний рух поршнів замінювало обертання роторів. Mazda успішно втілила цю ідею в масовому виробництві, але в подальшому втратила до неї інтерес. І Mercedes незабаром теж відмовився від ротора. Дорожнеча, ненадійність і ненажерливість переважували 280 сил, природну плавність роботи і компактний розмір роторної “троячки”.

Але еволюцію C111 це не зупинило. У 70-му було зроблено відразу чотири машини, а в наступні десять років з’явилося ще кілька версій, в тому числі турбодизельних. У числі похідних були і автомобілі для рекордів: в 1978 році обтічний C111-III під час 12-годинного заїзду на випробувальній трасі тримав середню швидкість 316 км/год. Всього було зроблено 14 машин, і з самотньої зірки C111 перетворився в сімейство прототипів. Дев’ять з них збереглися, три – вирушили на звалище, і один не пережив краш-тесту. Одну машину бачили цього літа на лондонському Тижні моди, в компанії Льюїса Хемілтона. А після івенту Mercedes запитав, чи не хочемо ми покататися? На початку 70-х вони поставили шовковий 230-сильний 3,5-літровий V8 з седана і попросили ZF зробити унікальну 5-ступінчасту коробку. Тому зараз перед нами повноцінна машина з сучасними мізками. За неї відповідає Маттіас з Mercedes і стежить, щоб цей пересувний пам’ятник історії повернувся на місце в цілості.

Так скільки він коштує?” – питаю. “Важко сказати, – відповідає він. – Це дуже особливий автомобіль. І він застрахований на 6 млн євро “. Так, дорога штука, не кажучи вже про статус і рідкість. Концепту С111 45 років, і він чудовий. Виробники часто пропонують нам поїздити на прототипах, але яким би дивним не був кузов, під ним все зазвичай тримається на клею і скотчі. Та й яке “враження” можна скласти на швидкості 15 км/год?

С111 – зовсім інша справа. Знамениті двері потрібно відкривати обережно, але зроблені вони як годиться і закриваються з солідним гупання надійного Mercedes. Кузов зі скловолокна і пригвинчений до сталевого каркасу, в потужних порогах – паливні баки. Добре помітний бічний повітрозабірник подає холодне повітря до V8, але кришка мотора не перфорована. Маттіас каже, що жар і так відмінно йде. Салон зібраний надійно, і лише вертикальна центральна консоль говорить про те, що це концепт. Навіть кондиціонер в порядку. Сидіння оббиті картатою тканиною, педалі точно під ногами, і сидіти дуже зручно.