Яке майбутнє чекає китайські автомобілі в Україні

Боротьба за лідерство на українському авторинку триває.

Часи, коли китайські авто стали для українських автомобілістів відкриттям, пройшли. Всі зрозуміли, що преміальних машин за мізерні гроші не буває і бути не може. І різноманітність китайських марок в Україні сильно скоротилася. В результаті природного відбору, залишилися найкращі по співвідношенню ціна/якість. Журналісти з’ясували у провідних імпортерів китайських авто, чого чекати в 2016-му, і хто буде лідером продажів.

Ситуація на українському ринку китайських авто, постійно змінюється. Здавалося б все стабілізувалося, слабкі, дорогі і ненадійні капітулювали… Але немає – боротьба за лідерство триває.

Тривалий час марка Geely впевнено обганяла одного з первістків нашого ринку Chery. Але в другій половині 2015-го ситуація стала змінюватися. І за підсумками продажів 2015-го у Chery друге місце серед китайських брендів. Хоча, Geely все одно належить більше половини вітчизняного ринку китайців.

Крім того, не дивлячись на “несезон” в економіці, до кінця року на ринок вийшов ще один китайський гравець – Zotye. Цей бренд поповнив китайський портфель корпорації “Богдан”, в якому вже були JAC і Great Wall.

Непомітно пішли з ринку в 2015 р. автомобілі BYD, які зовсім непогано починали. Серед китайських марок BYD на третьому місці з продажу в 2015-му. Продукція цієї марки з Піднебесної користується популярністю не тільки в Китаї, але і в європейських країнах.
До слова, на долю китайських авто в Україні вплинуло введення з 2016 року норм Євро-5. Як повідомив директор з маркетингу Групи компаній “АІС” Сергій Боровик, все моделі Geely, які будуть поставлятися в Україну в 2016-м, відповідають нормам Євро-5. А ряд моделей, що давно випускаються, завод знімає з виробництва для заміни на новинки. Зокрема, це моделі Geely СК і МК.
Як повідомив генеральний директор ТОВ “Богдан-Автотрейд” Віталій Платонов, у бренда Zotye всі представлені моделі: Z100, Z300 і T600 сертифіковані за стандартом ЄВРО 5. По бренду JAC стандарту ЄВРО 5 відповідають зараз моделі S3 і S5 2.0 турбо. Але компанія JAC веде роботи по приведенню у відповідність з ЄВРО 5 і інших моделей. Так, в 2016 року розпочнуться поставки моделі JAC S5 c оновленим атмосферним двигуном 2.0 VVT ЄВРО 5.

Що ж приваблює українських автомобілістів в китайських авто?

За що люблять китайців

На думку Сергія Боровика, нові моделі Geely в low-cost сегменті за рівнем надійності, безпеки, комфорту та технологічності досягли рівня європейських і корейських аналогів. Причому, найчастіше Geely пропонує модель класом вище, але за більш доступні гроші.
Віталій Платонов вважає, що вся справа в тому, що китайські авто помітно прогресують як і дизайні. Але, зростає їх собівартість, і відповідно розрив в ціні з європейськими авто і корейськими авто на нашому ринку скорочується. Однак низька ціна все ж є вагомим фактором для споживача авто даного сегмента, що особливо видно за результатами розпродажів.

Найбільш активно автомобілі китайських марок купували в Дніпропетровській, Харківській, Полтавській областях та у м.Києві. А найгірше – на Західній Україні, де торгівлю китайським маркам “перебивають” старі іномарки з країн Євросоюзу.
Якими ж новинками порадують китайці в 2016-му?

Новинки 2016 року

Сергій Боровик розповів, що “АІС” планує представити в першому півріччі оновлений седан Emgrand 7 FL, оновлений кросовер Emgrand X7 FL. Також є попередні плани на поставки моделі Geely GC9.

За даними Віталія Платонова, в червні – липні 2016 року розпочнуться поставки компактного кросовера JAC S2 в комплектації з 5-ст.МТ або CVT. S2 трохи менше S3 за розмірами, і так само будуть доступні 2 комплектації. Продажі цього авто в Китаї почалися в середині 2015 року, і вони успішні. Виробник закінчує сертифікацію S2 за стандартом ЄВРО 5.

Тестові авто “Богдан-Автотрейд” планує привезти і представити споживачеві до початку масових поставок.
По бренду Zotye є плани представити модель Т500. На ринку Китаю вона відомий, як Damai X5. Тестові авто надійдуть в середині року. Початок регулярних експортних поставок поки невідомий, зважаючи на високий попит на цю модель на внутрішньому ринку.

При такій кількості новинок, складно напевно сказати яка марка, в результаті, стане лідером продажів.

Хто стане лідером продажів

Сергій Боровик вважає, що в 2016 році з продажу в Україні, як і в 2015-му будуть лідирувати Geely і Chery. Але, можливо, в трійку увійде і новачок Zotye.

На думку Віталія Платонова лідирувати в продажах будуть дистриб’ютори, намір яких залишатися в ринку буде підкріплюватися наявністю і асортиментом на складах авто нових поставок з прийнятною ціною. Поки тільки по бренду Zotye були поставки в січні 2016 г. А партія JAC S3 прибуде в лютому 2016 р.

Однак, вважає Віталій Платонов, частка ринку – не самоціль. Важливіше фінансовий результат діяльності, і впізнаваність бренду на ринку України. Над цим в “Богдан-Автотрейд” активно працюють. І надання головного призу – Zotye Z100 для конкурсу “Автомобіль Року в Україні 2016” – яскраве тому підтвердження.

http://www.segodnya.ua/


Не пропустіть