Навіщо BMW додала воду в двигун?

M4 GTS – тепер так називається найшвидша двухдверка BMW. А збудували її до 30-річчя легендарної M3.

Втім, святкувати баварці почнуть тільки в 2016 році, тому вихід M4 GTS запланований на наступну весну. Розраховувати на антикризову пропозиція не доводиться – 146 000 євро роблять «четвірку» найдорожчою серійною BMW, це майже вдвічі більше, ніж просять за звичайні M4 (від 72 500 євро в Німеччині)! Не дивно. По-перше, ця модель колекційна – буде зроблено всього 700 штук (причому 300 з них відправляться в США). А по-друге, саме на цьому купе BMW вперше застосувала систему упорскування води у впускний колектор.

Формально система дебютувала ще на автомобілі безпеки BMW M4 мотогонок Moto GP, але серійно її поставили саме на M4 GTS. Навіщо? Природно для форсування мотора! Розрахунок такий – розпилювана в потоці повітря волога знизить його температуру і підвищить щільність. А це означає, в циліндри можна буде подати більше палива. Крім того, зменшується температура і в камері згоряння – знижений ризик детонації дозволяє підняти тиск наддуву. Звідси і профіт.

Передбачається, що пятилітрового бака в багажнику вистачить приблизно на п’ять заправок паливом. Все тому, що в процесі їзди запас води стане поповнюватися за рахунок конденсату від кліматичної системи. А ось потім водієві доведеться доливати тільки очищену дистильовану воду (інакше нутрощі двигуна покриються накипом) – коштує вона недорого, але додатково задурити доведеться.

Чи виправдані такі складнощі? Судіть самі – потужність трилітрової «шістки» бітурбо стрибнула на M4 GTS з 431 до 500 сил. Крутний момент підріс з 550 до 600 Нм. Правда, і обороти максимальної віддачі також стали вище. Але кому до цього справа на треку?

А M4 GTS породжена саме для гоночних трас. За рахунок рясного використання вуглепластика (дах, капот, багажник, обвіси і каркаса крісел), а також завдяки титанової системи випуску, карбоно-керамічних гальмах і видаленню заднього дивана купе полегшало на 27 кг – до 1510 кг. Ефект від дієти був би сильнішим, але баварці вирішили залишити екстремальній «четвірці» кондиціонер, мультимедійну систему, а також інші «комфортні» речі. Почасти до них можна віднести і роботизовану коробку передач. Зате за доплату можна замовити пакет Clubsport – в нього входять помаранчевий каркас безпеки, шеститочкові ремені і система пожежогасіння. Гарне доповнення до штатних диференціалів, регульованої підвіски і доопрацьованого рульового управління.

M4 GTS стала найшвидкішою BMW з результатом 7 хв. 28 с – це на 24 секунди швидше звичайної M4. Покращились і традиційні показники динаміки. Купе розмінює “сотню” за 3,8 с (на 0,3 с швидше стандартної двохдверки) і досягає максималки в 305 км / год.


Не пропустіть