Можливі несправності турбокомпресора

0

Часто турбокомпресори знімають з двигунів без попередньої перевірки необхідності цього. Тому, перш ніж зняти турбокомпресор з двигуна, необхідно переконатися у відсутності несправностей самого двигуна. У більшості випадків це дозволяє уникнути марної заміни турбокомпресора. Але якщо заміни не уникнути то замовити ремонт турбіни чи інших вузлів можете на сайте.

Найчастіше зустрічаються такі прояви несправностей, пов’язані з турбокомпресорами:
• двигун не розвиває повну потужність;
• чорний дим з вихлопної труби;
• синій дим з вихлопної труби;
• підвищена витрата масла;
• галаслива робота турбокомпресора.

Низька потужність двигуна, чорний дим з вихлопної труби.
Ці ознаки є наслідком недостатнього надходження повітря в двигун, причиною чого може бути засмічення каналу підведення повітря, або витоку повітря з впускних трубопроводів, з’єднань турбокомпресора і теплообмінника ОНВ або відпрацьованих газів з випускного колектора.
Маючи деякий досвід, можна досить швидко визначити витік повітря між виходом ТКР і двигуном по свисту, який виникає при цьому. Після цього перевірте, чи не засмічений повітряний фільтр і канал підведення повітря до ТКР.
Якщо несправність залишилася, то необхідно перевірити ущільнення ТКР, випускний колектор і випускні трубопроводи, щоб переконатися, що там немає засмічення і сторонніх предметів. Перевірити відсутність тріщин, затяжку болтів випускного колектора, відсутність пошкоджень з’єднань і прокладок системи випуску.
Перевірте легкість обертання ротора ТКР. Зазвичай ротор має невеликий осьовий і радіальний люфти, але якщо при обертанні рукою ротор зачіпає колесом турбіни або компресора про корпус, то в наявності явний знос підшипників ТКР.
Якщо після перевірки всіх елементів, несправності не виявлені, означає, падіння потужності виникло не через турбокомпресора. Тоді необхідно шукати несправність в самому двигуні.

Синій дим з вихлопної труби, підвищена витрата масла.
Поява синього диму є наслідком згоряння масла, причиною якого може бути або його витік з ТКР, або несправності в двигуні.
Перш за все, в цьому випадку необхідно перевірити повітряний фільтр, так як будь-яка перешкода на шляху повітря до турбокомпресора може стати причиною витоку масла з боку компресора. У цьому випадку за колесом компресора утворюється розрідження, що викликає засмоктування масла з корпусу підшипників в компресор.
Наступним етапом перевірки є перевірка вільного обертання ротора і відсутність торкання колесами турбіни і компресора про корпуси – в разі торкання зніміть і замініть ТКР.
Іноді витік масла відбувається через турбіну турбокомпресора, притому, що вона знаходиться в справному стані. Практика показує, що це може відбуватися при засміченні зливного маслопроводу або підвищеному тиску в масляному картері двигуна.

Гучна робота турбокомпресора.
При сторонньому шумі в ТКР необхідно перевірити всі трубопроводи, що знаходяться під тиском: вхід і вихід турбокомпресора, з’єднання з теплообмінником ОНВ, системи газопроводу і випуску. При необхідності провести підтяжку болтів, гайок кріплення і хомутів, заміну ущільнюючих прокладок.
Також необхідно перевірити легкість обертання ротора і відсутність торкання колесами турбіни і компресора про корпуси та пошкодження їх сторонніми предметами.
Якщо виявлено зачіпання або пошкодження коліс, необхідно зняти і замінити турбокомпресор.
Всіх перерахованих вище несправностей можна уникнути при правильному і регулярному обслуговуванні двигуна.
Однією з основних причин несправностей є витоку повітря і відпрацьованих газів. Тому під час експлуатації необхідно постійно перевіряти герметичність системи: рукава, фланцеві з’єднання, прокладки. Періодично перевіряти надійність кріплення деталей і вузлів системи, а при необхідності, проводити підтяжку болтів, гайок кріплення і хомутів.