Проблеми рульового механізму автомобілля

Щоб зрозуміти, що саме несправне, потрібно знати, з чого ж складається система рульового управління. Тому для початку згадаємо, як працює вузол: рульове колесо передає крутний момент через кардан рульового управління рульовій рейці, яка в свою чергу через кермові тяги передає зусилля в кермові наконечники, що забезпечують поворот коліс на різні кути. Несправність будь-якого елементу вузла неприпустима, адже ми вже говорили, що від того, яким чином система буде реагувати на Ваші команди, буде залежати безпека всіх учасників руху, і про це ні в якому разі не можна забувати.

Діагностику системи рульового управління нескладно проводити самостійно – досить бути уважним і стежити за тим, як реагує кермо на Ваші дії. Нижче ми розглянемо конкретні ознаки несправності механізму, і що в кожному випадку необхідно робити.

Важливо знати!

При несправності будь-який з деталей вузла рульового управління не бажано її відновлювати, тому що багато з них сучасні виробники випускають переважно одноразовими, наприклад, кермові тяги, шарніри, пильовики, ущільнювачі, левый наконечник рулевой тяги і т.д. Ефект ремонту буде недовговічним, а також при ремонті може відбутися порушення конструкції рульового механізму, а це велика загроза безпеки руху.

Стукає рульова рейка?

Сторонні звуки в разі автомобіля в будь-якому випадку не обіцяють нічого хорошого, так і поява в рульовій рейці стуку, скреготу і т.д. – Ознака того, що послабилися кріпильні болти рульової рейки або зносилися внутрішні деталі (центральний зуб, опорна втулка і т.д.). А це означає, що незабаром Ви можете почути щодо себе це небажаний вердикт – «не впорався з керуванням». Стук в рульовій рейці – один з найбільш частих ознак несправності рульового механізму. Ці звуки можна виявити навіть при заглушеному двигуні, їли зробити кілька різких рухів кермом в різні боки. При виявленні сторонніх звуків в рульовому механізмі терміново зверніться до фахівців – Вам потрібна установка нового ремкомплекта.

Тугий або важкий кермо?

Якщо Ви відчули, що управляти кермом стало важче, і в деяких його положеннях доводиться прикладати більше зусиль, то проблема швидше за все в рульовій рейці або кардані рульового управління. Найближчим часом з’явиться сторонній шум / скрегіт і Ви відчуєте запах гару з гідропідсилювача керма. Це означає, що Ви давно не проводили діагностику рульового управління, і вже пора звернутися в автосервіс, причому терміново, а не відкладаючи в довгий ящик.

З’явилися масляні плями на місці стоянки автомобіля?

Якщо Ви виявили, що на стоянці під передньою частиною автомобіля з’явилися масляні плями, це означає, що мало місце порушення герметичності сальників і / або пильовиків, і тому утворилася текти рейки або Гура. В цьому випадку з відвідуванням сервісу також не можна тягнути. Якщо потекла рульова рейка, її повністю розберуть, оцінять цілісність корпусу механізму і вала, ущільнюючих кілець і сальників, які при необхідності потрібно буде замінити на нові.

Автомобіль «не слухається» керма?

Ще одна поширена несправність рульового механізму, коли кермо «не слухається» водія і реагує на його дії неправильно: повільно повертається у вихідне положення після поворотного маневру або не повертається нього зовсім, або поворот керма не відповідає повороту коліс. У цьому випадку причиною могли стати несправність рульових наконечників, Гура або ЕУРа, і потрібна термінова заміна що вийшли з ладу деталей.

В цілому, ремонт системи рульового управління – справа досить дороге. Тому будьте обережні на дорогах, дбайливо об’їжджайте всі нерівності, якщо у Вас ГУР, в зимовий час практикуйте гідропрокачку при прогріванні двигуна, здійснюючи невеликі рухи кермом, щоб дати маслу в гідропідсилювачі розігрітися, і Вам залишиться тільки проводити планову діагностику, щоб вчасно виявити ознаки природного зносу деталей.


Не пропустіть