Відмінність варіатора від інших коробок передач

З кожним роком в автомобільній галузі відбуваються істотні зміни: розробляються все нові пристрої і апарати для полегшення водіння і поліпшення якості поїздки. Поступово все загальноприйняті прилади замінюються найбільш вдалими винаходами. Не стала винятком і всіма відома коробка передач. Якщо ви пристрасний автолюбитель, то напевно не раз стикалися з назвою – безступінчатий варіатор. Ця новинка наших днів була придумана багато років назад. Ще обдарованим Леонардо да Вінчі в 1490 році. Але втілити її в життя змогли лише в 1950 роках. Першим легковим автомобілем з такою трансмісією стала 600 – я модель від фірми «DAF». У ній встановили варіатор під назвою «Variomatic», потім естафету перехопила компанія «Volvo». Зараз багато автомобільних компаній стали поставляти на ринок свої автомобілі саме з такою трансмісією. Можете детальніше дізнатися про Мультитроник.

Відмінність варіатора від інших коробок передач

Механічна коробка (МКПП) має п’ять швидкостей, автоматична (АКПП) – вісім, а варіатор має необмежену кількість передач. Але це не головна різниця. Для з’ясування ситуації, трохи опишемо принцип дії двигуна, щоб зрозуміти, в чому зручність використання варіатора. Отже, в звичних східчастих коробках передач є істотний недолік – вони мають фіксовані передавальні числа, яких на дорозі часом недостатньо. Навіть при їзді по абсолютно рівній поверхні двигун повинен, розганяючись долати зовнішнє навантаження – через інерцію, а потім, досягаючи ідеального співвідношення кількості оборотів і передавального числа, він набирає швидкість. А після цього передача стає низькою. Для її підвищення необхідно використовувати більшу кількість ступенів, а в коробках передач їх закладено певну кількість. Та ще при переході на кожну з них відбувається ривок. Тому виникло рішення прибрати ступені трансмісії. В результаті отримали варіатор. Він являє собою ідеальний варіант, в якому зміна швидкостей відбувається плавно без стрибків.

Цей апарат поступово змінює крутний момент на відомому і провідному диску. Він починає свій рух плавно, на відміну від інших коробок передач. Авто, оснащене їм, поводиться так, як ніби на ньому стоїть потужний електродвигун. Швидкість транспорту збільшується плавно, без стороннього шуму. Через те, що варіатору не потрібно перемикання передач, авто з ним набирає швидкість швидше, ніж з іншими КПП.силова установка двигун з варіатором

До того ж автомобіль з варіатором набагато простіше в управлінні. З ним під силу впоратися навіть починаючому автолюбителю, так як такий вид трансмісії не реагує на манеру водіння водія і не здатний стихнути. Навіть при стрімкому розгоні двигун працює дуже тихо, в порівнянні з іншими коробками. Якщо повністю притопити педаль газу, то станеться блискавичне прискорення автомобіля без характерного «гарчання». Деяким не подобатися, що мотор ніяк себе не проявляє при зміні швидкості, але це незвично тим, хто звик їздити на автоматиці або спортивних машинах, де «рев» додає адреналіну водієві.

Ця трансмісія має більші можливості, це підтверджує і той факт, що до 1994 року на гонках болідів Формули-1 її не можна було використовувати. Провідні автомобільні виробники налагодили випуск моделей воротарів, створюваних на своєму підприємстві, а щоб виділити їх з основної маси кожна фірма дала певну назву винаходу. Плавне КПП «Lineartronic» була розроблена Subaru, «Multimatic» виробляє Honda, Autotronic – Mercedes-Benz, Multitronic – Audi, а «Multidrive» – Toyota. Деякі фірми випустили по два варіанти варіатора:

«X-Tronic» і «Hyper» від Nissan;
«Ecotronic» і «Durashift CVT» – творіння від Ford
Щоб автолюбителям відразу було зрозуміло, що на машині стоїть варіатор йому присвоїли позначення CVT. У ній зашифровано три слова – постійно змінюється трансмісія.





Більше новин


Прокоментуй новину