Як управляти повним приводом взимку?

0

Керування автомобілем взимку при мінусовій температурі кардинально ускладнюється. Снігова жижа і крижане покриття зажадають максимум технологічних можливостей вашого авто. Основні проблеми водіння при погодний мінусі втрата стабільності і керованості. Моделі з повним приводом, в яких крутний момент розподіляється на передню або задню вісь, мають істотну перевагу в цей непростий період. Поговоримо про важливі правила, як їздити на повному приводі взимку і зберегти маневреність авто. Також читайте більше цікавих статей тут

Втрата керованості автомобілем на льоду

В умовах ожеледиці зчіплюваність з поверхнею знижується в 2-4 рази, зростає ризик зриву однією з рушійних осей, особливо на поворотах. Повнопривідні моделі оснащуються системою інтелектуального розподілу крутного моменту в залежності від ситуації на дорозі. При русі зі швидкістю до 30-35 км ч по засніженому ділянці, машина відчуває себе впевнено. Якщо модель додатково оснащена системою стабілізації, можна додати до 20% до гранично допустимої швидкості водіння. Випробування середньостатистичних кросоверів з розподілом навантаження на кожне колесо окремо показують, що автомобіль зберігає маневреність аж до 70 км год на рівному помірно засніженому ділянці. При досягненні швидкості 90 км ч відчувається втрата керованості. На першому ж повороті шосе з захолонуло поверхнею, машину занесло. Після гальмування по прямій, гальмівний шлях склав 90 метрів (при швидкості 90 км ч). Випробування показують, що навіть повнопривідна підвіска і система стабілізації не гарантують виняткову безпеки.

Незаперечні плюси повнопривідних автомобілів взимку

Пристрій підвіски автомобілів з чотирма ведучими колесами дозволяє поперемінно розподіляти крутний момент на одну з осей. Окремі версії припускають повний привід всіх чотирьох коліс з можливістю розподілу навантаження на кожне колесо окремо (кросовер F-Pace 2016). Технологічними перевагами повнопривідних моделей можна вважати економну витрату палива, стабільне і комфортне керування. й неоднозначні моменти підвищене навантаження на трансмісію і специфічні вимоги до водіння. Переваги повнопривідного авто:

Підвищена маневреність і прохідність на ділянках зі складним рельєфним покриттям взимку.

Стабільність і контроль управління при їзді по засніжених ділянок.

Швидкий старт моделей з повним приводом на льоду в порівнянні з однопровідними аналогами.

З недоліків: вартість авто з чотирма ведучими колесами вище, як і рівень шуму при їзді.

Поради з управління повнопривідним автомобілем при погодний мінусі

Управління автомобілями з системами AWD і 4WD дещо відрізняється від звичайних аналогів. Залежно від швидкості їзди, потрібно вміле маневрування кермом, педалями «газу» і «гальма», а також системою трансмісії.

У разі їзди на низькій швидкості задня вісь може бути заблокована. Ситуації виникає при плавному гальмуванні незалежно від ділянки. Варто враховувати цей факт і завчасно скидати швидкість за 30-40м перед поворотом, але не під час нього. Особливо в умовах ожеледиці.

На відміну від задньопривідних авто під час заносу колеса повнопривідної моделі направляють в сторону бажаного шляху, а не занесення. Правило зберігається при русі до 60 км ч. На більшій швидкості слід провести хитрий маневр: на секунду під час зриву провернути кермо в бік заносу і потім в бажаному напрямку.

Якщо машину занесло, слід різко відпустити педаль газу, затиснути гальмо і зчеплення до підлоги. Цей маневр різко перерозподілить навантаження на передню вісь і дозволить стабілізувати обертається автомобіль.


Не пропустіть