Як вибрати компресор для автосервісу?

0

Важко уявити сучасну станцію техобслуговування (СТО) без пневматичного інструменту. Вся справа в тому, що для більшості трудомістких робіт в цій області сервісу використання енергії стисненого повітря буде більш вигідним, а іноді і єдино можливим. Як джерело стисненого повітря використовуються в основному поршневі і гвинтові компресори, якы можна подивитися тут. Перед тим, як вибрати необхідну модель, потрібно визначитися саме з типом пристрою.

Типи компресорів

У поршневих компресорах повітря накачується за рахунок зворотно-поступального руху поршня на кривошипно-шатунного механізму. В принципі, робота відбувається за тим же алгоритмом, що і в двигуні внутрішнього згоряння, і на сьогоднішній день така конструкція через низький ККД не відповідає сучасним вимогам до компресорного обладнання. Але так як поршневі компресори довгий час були практично безальтернативним типом подібної техніки, то в силу інерції їх застосування досить широко. До того ж вони значно дешевше нового покоління компресорів з іншим принципом роботи.

Обмеженість ресурсу і дискретний режим використання безмасляних поршневих компресорів дозволяє використовувати їх тільки для якихось специфічних видів робіт – для фарбопультів, підкачки шин, аерографії, тобто там, де до стисненого повітря пред’являються особливі вимоги по чистоті. Однак в основному на автосервісах встановлюють масляні компресори. Мастило пролонгує термін служби двигуна і пневмоінструментів, а для захисту від попадання частинок масла в повітряний потік в магістраль перед кінцевим споживачем встановлюються додаткові фільтри.

На вибір поршневого компресора також впливає тип системи приводу. Агрегати з прямим приводом мають маленьку продуктивність, що не розраховану на кілька споживачів, а в вироби з ремінною передачею і необхідною продуктивністю коштують дорожче. У будь-якому випадку клапани, поршневі кільця, вкладиші і інші швидко зношуються деталі – істотний мінус поршневий техніки. Однак для надання невеликого переліку базових послуг в авторемонтних майстерень (шиномонтаж, аерографія або фарбування) поршневі компресори знаходять свій попит.

На великих станціях техобслуговування, в автосервісах з перспективою розвитку, а також для модернізації автомайстерень зі старими моделями поршневих компресорів використовують гвинтові компресори. Гвинтова пара, що обертається в масляному шарі і засмоктує повітря, відрізняється мінімумом з’єднань і зношуються елементів, за рахунок чого збільшується надійність, продуктивність і термін експлуатації компресорів.

Економія на монтажі обладнання і виробничої площі компенсує високу вартість гвинтових компресорів. Плюс до того – високий ККД і мала просадка мережі при запуску збільшують ефективність витрати електроенергії, а сучасне електронне управління дозволяє звести до мінімуму обслуговування обладнання.

Кількістю передбачуваного до використання пневмоінструменту визначається вибір необхідної продуктивності компресора і обсягу встановленого на нього ресивера. Тиск, вказане в техпаспорті пристрою, має перевищувати робочий тиск пневмоінструменту на 15-20% з урахуванням пікових навантажень. Далекоглядним кроком при покупці компресора для автосервісу буде оцінка перспектив вашого бізнесу в плані можливого розширення послуг, для чого може знадобитися більший запас потужності.

Ресивер же призначений для зниження стрибків тиску в пневмосети при запуску електродвигуна. Для простої підкачки шин вистачить ресивера об’ємом до 10 літрів, один пневматичний інструмент вже зажадає не менше 25 літрів, а повноцінний автосервіс зі стандартним набором послуг потребує ресівері об’ємом від 100 літрів.