Вибираємо моторне масло для свого автомобіля

0

Поха дефіциту мала, як не дивно, певні переваги: покупець не був стурбований проблемою вибору. Нині ситуація інша: пропозицій так багато, що очі розбігаються навіть у бувалих. Тому повторимо основи масловеденія і пробіжить по «реперних» точкам.

Яке масло мені годиться?

Якщо коротко, то використовувати можна тільки моторна олива від виробника, які рекомендовані виробником автомобіля.

Ці відомості містяться в інструкції з експлуатації. Найважливіші параметри група в’язкості і клас якості масла. Будь-які рекомендації мастильника носять характер вторинних.

Написи: аванси і реальність

Виробники люблять повідомляти споживачу, що їх масла підходять для автомобілів відомих концернів. Про це говорять написи на упаковках із згадкою популярних марок. Однак слід чітко розрізняти стиль подібних заяв.

Слово meets (відповідає) повідомляє, що масло повністю відповідає вимогам конкретного виробника автомобілів (наприклад, Meets: Porsche Можливо, так і тільки ця заява виробника масла, а зовсім не автовиробника. Це такий хитрий рекламний хід.

А слово approved (схвалено, перевірено) свідчить про те, що автовиробник провів випробування цієї олії і офіційно дозволив заливати його в двигуни своїх машин. Перевірити правдивість такого твердження нескладно: досить зайти на офіційний сайт автовиробника і уточнити, видавав той схвалення. Але навіть відомі олієвиробників часом намагаються економити на подібних випробуваннях (це мільйони доларів), а тому частенько отримують схвалення тільки на одне масло, а в рекламних проспектах ми читаємо, що статус approved нібито отримала вся гама. Тому для вірності кожну лінійку слід перевіряти окремо.

Як часто міняти масло?

Чи потрібно строго дотримуватися міжсервісний інтервалу зміни масла?

Численні заяви автовиробників про те, що масло може ходити без заміни десятки тисяч кілометрів, це, на наш погляд, реклама. Дійсно, ну як можна регламентувати термін заміни масла тільки за показаннями одометра, без урахування реальних умов експлуатації? Одна машина спокійно переміщається по порожніх трасах, інша раз у раз застряє в пробках, а третя ковтає пил десь в степу. Тому про заміну масла по кілометражу треба забути: це просто умовна верхня межа допустимих можливостей. До речі, експлуатація машини в мегаполісі прирівняна до особливо важкої мляво повзе пробка вбиває масло так само активно, як брудне бездоріжжя. В таких умовах радимо скорочувати інтервал заміни масла в півтора-два рази.

Корисно час від часу оцінювати його реальний стан хоча б по масляному щупі. Якщо воно сильно брудне або стікає, як вода, потрібна термінова заміна. Крім того, освойте найпростішу крапельну пробу. Тепле масло з кінчика щупа капніть на лист пористого паперу газету або краще фільтр від кавоварки. Якщо крапля розтечеться, утворивши кілька концентричних кіл, можете їздити далі. А якщо воно збереться в згусток в точці падіння краплі і нікуди текти не захоче бігом міняти смертельно небезпечну рідину!

Середні терміни заміни масла: 5000-7000 км для мінералки і 10 000-12 000 км для синтетики.


Не пропустіть