Компресор і турбіна, в чому різниця?

0

Для чого потрібна турбіна? У 90-х в РФ була норма Євро 2, в середині 2000-х Євро 4, зараз Євро 5 і вже багато машин з Євро 6. Що це означає практично для автовласників? Вихлоп чистіше, якщо в двигун подається така повітряно-крапельна суміш, в якій% -е зміст палива все менше і менше. Отже, спалюючи менше бензину і отримуємо очікуване – тяга зменшується, особливо це відчувається на атмосферник з Євро 5 при малих обертах, до 2500, машина відверто починає «тупити». Вирішити цю проблему можете тут.

Борючись з цим явищем, автовиробники придумали багато складних технічних рішень: частина вихлопних газів йде в двигун для дожига (EGR); зміна довжини впускного тракту (повітря подається більше); подвійне зміна фаз. Це відмінно працювало при Євро 4, гірше при Євро 5 і, впевнений, не врятує атмосферники при Євро 6. Домогтися чистоти вихлопу і зберегти хорошу тягу можна тільки при кардинальному збільшенні подачі повітря в циліндри, тобто застосовуючи або компресор, або турбіну.

Є й приємна сторона для власників машин від переходу на турбина на камаз. Наприклад, 2.0 атмо має потужність 150 к.с., а ось 2.0 турбо – в районі 200. Ви не гонщик? Тоді порахуємо по-іншому, у 2.0 максимальний крутний момент приблизно 200 Нм при 4000 об / хв, зате 250 Нм можна отримати з 1.4 турбо (теж 150 к.с.) вже при 1500 об / хв. Тяга на низах у 1.4 турбо, при однаковій потужності з 2.0 атмо, в рази краще, а витрата палива менше.

Компресор і турбіна, в чому різниця? Вони обидва подають повітря в циліндри більше, ніж самопливом йде у атмосферников. Питання тільки – звідки брати енергію для накачування повітря? У компресорі вал з’єднаний з двигуном, чим більше обертів, тим більше енергії відбирається від нього, тим менше потужності йде на колеса. У цьому мінус компресора. До того ж у будь-якого компресора є обмеження по кількості повітря, що подається. Ще один мінус – компресор не ремонтується, а змінюється повністю. Треба сказати, це дорого. У турбіні витрачається «безкоштовна» енергія вихлопних газів, але тут свої недоліки.


Не пропустіть