ЯКЕ ГБО ПІДХОДИТЬ ДЛЯ МОЄЇ МАШИНИ

0

Напевно, машин без ГБО на наших дорогах вже менше, ніж газифікованих авто. Для тих, хто тільки занурюється в газову тему, представник компанії Газпарт розповідає про види обладнання.

Найлегше орієнтуватися на тип впорскування автомобіля. Для карбюраторних моторів і Моноінжектор в основному підходить друге покоління газобалонних установок. У першому випадку подача газу в «карб» здійснюється через змішувач-проставлення, а в «Моніка» використовують газовий змішувач, який приєднується до ресивера. Тобто в колектор надходить вже готова газоповітряна суміш.

Тут є ризик самозаймання суміші від полум’я на випуску. Щоб його виключити, змішувач обладнають зворотним клапаном – «антіхлопком».

Особливість ГБО 2 полягає в ручних налаштуваннях. У цьому полягає основний недолік системи, тому що настроювач орієнтується або на власні відчуття, або на думку водія. Машина може їхати бадьоро і без провалів тяги, але склад суміші при цьому не буде ідеальним. Неправильне співвідношення повітря до пропану призводить до неповного згоряння палива або підвищеної витрати. «Прогар клапанів», про який так багато говориться в мережі, також є наслідком порушень стехиометрии.

З переваг виділимо невисоку вартість комплекту «газового карбюратора». Його ціна приблизно вдвічі нижче, ніж у сучасних комплектацій.

Розподілений або безпосереднє уприскування
На інжектори ставлять ГБО 4 покоління – в нас таких машин більшість. Тут повністю імітується бензиновий алгоритм: пропан надходить в циліндри через форсунки, тільки газові. Щоб керувати системою, в комплект установки входить також електронний блок управління (ЕБУ). Прошивки «газового мозку» можуть бути універсальними або персоніфікованими. Другі – прерогатива преміальних комплектацій. Коштують вони дорого, зате після монтажу система не потребує додаткових регулюваннях.

Універсальні програми слід донастроювати. Завдання – виставити корекції подачі пропану, прив’язавшись до бензиновим алгоритмам. Краще здійснити це в русі: поки машина їздить, програма зчитує час спрацьовування форсунок в бензиновому режимі для кожного діапазону оборотів двигуна. Потім в паливну карту для пропану вводяться коефіцієнти корекції часу уприскування.

Після регулювань їх результат перевіряється діагностикою. Якщо все в порядку, тоді бортовий комп’ютер «не лається», значить, авто готове до експлуатації. Подальше втручання в систему не потрібно. Управлінням уприскуванням і перемиканням режимів завідує ЕБУ.

До слова, чим складніше організована подача бензину в автомобілі, тим вище вимоги до здібностям «газомозга». Наприклад, на «безпосередніх» моторах доводиться реалізовувати спільну подачу бензину і пропан-бутану. Такий захід захищає штатні бензофорси від перегріву. Справа в тому, що на таких моделях машин бензинові форсунки розташовані близько до камери згоряння, а їх охолодження відбувається за рахунок циркуляції бензину. Значить, якщо паливо не буде проходити через корпус форсунки, то вона вийде з ладу через перегрів.


Не пропустіть