Зимова гума і все, що треба знати про неї

Зима, як це у нас заведено, підкралася непомітно. І ось уже дороги вранці нагадують дзеркало, і літня гума категорично відмовляється входити з нею в зчеплення. Значить, треба терміново міняти шини lidershina.kiev.ua, а вони, як правило, ще й не придбано. Про те, як вибрати ті, які зроблять їзду по зимових дорогах не тільки комфортною, але і безпечної піде мова в нашій статті.

Але для початку кілька слів про особливості вихідного матеріалу, що використовується при виготовленні покришок для різних пір року. Зимові колеса роблять з більш м’якої гуми, відповідно для літніх використовуються більш жорсткі компоненти. З цієї причини останні при негативних температурах втрачають еластичність.

В результаті збільшується протяжність гальмівного шляху, погіршуються показники зчеплення з дорожнім полотном, знижується економічність.
У зимової гуми все з точністю до навпаки. При негативних температурах нею забезпечується хороше зчеплення зі слизькою дорогою, тоді як влітку цей показник істотно погіршується.

Крім того, треба бути готовим до того, що:

збільшиться витрата палива;

підвищиться рівень шуму в салоні, що призведе до зниження рівня комфортності їзди;

автомобіль гірше буде слухатися керма;

покришки швидко зношуються.

нюанси вибору
Сьогодні вже мало хто пам’ятає ті часи, коли власник машини міг вибирати тільки між новими або наварними колесами. Сучасній автомобільною промисловістю виробляється величезна різноманітність автомобільних покришок, призначених для експлуатації в різних кліматичних умовах.

Для початку треба розібратися з умовами, в яких планується використовувати машину. Адже немає потреби «взувати» автомобіль в шиповану гуму, якщо його власник пересувається виключно по міських вулицях, очищеним і сухим.

В цьому випадку можна задовольнятися фрикційними шинами, пропонованих в декількох модифікаціях:

арктичні або скандинавські – для їзди в регіонах з холодними і тривалими зимами, що відрізняються м’якістю матеріалу;

європейські – для регіонів з м’яким кліматом, а тому більш жорсткі;

колеса, на поверхню яких, в разі необхідності, можна вмонтувати шипи;

всесезонні.
У модельному ряду, яка подається будь-яким виробником шин, є вироби, що відрізняються такими характеристиками, як:

тип малюнка протектора;

індекс швидкості;

вантажопідйомність;

склад вихідного матеріалу.

Провівши порівняльний аналіз показників максимальної швидкості руху, при якій у автопокришок зберігаються всі корисні властивості, можна сказати, що в прямій залежності від даного показника знаходиться прохідність шин при їзді по снігу. Якщо індекс високий, то прохідність низька і навпаки. Зате якщо їздити доведеться по висохлої дорозі, то у такої шини є цілий ряд переваг. І не останнє місце в ньому належить невеликому гальмівного шляху.

Нерідко зустрічається одна і та ж модель, з ідентичними розмірами, але має різні індекси навантаження. Це говорить про те, що вона може використовуватися і на позашляховиках, і на автомобілях, що належать до легкових. При цьому малюнок протектора буде відрізнятися зовсім небагато. Зате істотна різниця в складі гумової суміші і конструктивних особливостях каркаса.

Треба пам’ятати, що використання шин, чия вантажопідйомність вище рекомендованої дозволяє довше їх експлуатувати, але призводить до зниження їх експлуатаційних властивостей. Якщо вантажопідйомність знизити, то покришка буде нерівномірно і швидко зношуватися.

Для чого потрібні ламелі
На протекторі будь гуми, призначеної для експлуатації в умовах низьких температур, повинні бути присутніми ламелі. Так називаються невеликі прорізи на кожному протекторному блоці. У шипованих моделей число ламелей менше ніж у фрикційних на 10, а іноді і на 15%. Пояснюється це необхідністю вивільнити місце, на якому встановлюються шипи.

Від кількості ламелей, залежить те, наскільки хорошим буде зчеплення у нешипованних з дорогами, вкритими льодом або вкатаним снігом. Тиск автомобіля змушує ламелі, що потрапляють в зону контакту, розкриватися. Внаслідок цього відбувається збільшення площі зіткнення протектора зі слизькою дорогою.


Не пропустіть