Як правильно обрати шини для мотоцикла
В першу чергу, це стосується її терміну служби. Мотоцикл чи скутер має лише два колеса, його шини вужчі, а тому площа контакту колеса х дорогою менша, навантаження на протектор більше, і зношується він швидше.
Звичайно, першим і головним критерієм для мотоциклетної гуми є її розміри: внутрішній і зовнішній діаметр, ширина. Можна подивитися на стару гуму і купити нову з такими ж параметрами, а можна глянути в технічну документацію, дізнатися перелік сумісних розмірів і за допомогою фільтрів відобразити мотошини такого типу на http://price.ua/catalog5855.html. Експериментувати і встановлювати гуму, яка ніби підходить, але офіційна її підтримка не заявлена, не варто. Адже навіть якщо покришки нормально стануть, а на рівній дорозі мотоцикл добре поїде на них, при пересуванні по бездоріжжю можливі проблеми.
Дорожні умови є другим важливим критерієм. Залежно від типу мотоцикла і місцевості, слід обирати відповідний протектор. Для пересування по місту потрібні порівняно гладкі шини, а для кросового мотоциклу, призначеного для бездоріжжя необхідні скати з масивнім протектором великої висоти. Враховуйте також тип повітряного балону всередині колеса. Існують камерні і безкамерні мотошини, які обрати – залежить від колеса. Багато сучасних мотоциклів і скутерів мають колеса, призначені для встановлення безкамерних покришок. Але спицьовані колеса часто сумісні лише з традиційними камерними покришками.
За конструкцією мотошини розділяють на радіальні та діагональні. Різниця між ними полягає в розташуванні ниток корду (каркаса) в гумі. В радіальних шинах вони розташовуються паралельно одна одній, перпендикулярно до осі кручення колеса. В діагональних шинах нитки таж взаємно паралельні на одному шарі, але суцільні шари перехрещуються під кутом. Діагональні шини швидше зношуються при пересуванні в нормальних умовах, але мають міцнішу бокову поверхню та не такі шумні. Тому діагональні покришки добре підходять для ендуро, кросових мотоциклів, де надійність важливіше за строк служби в довгостроковій перспективі.
Наостанок, варто визначитися з фізичними властивостями гуми. В першу чергу, варто врахувати її жорсткість. Тверді марки (позначаються K3 або RS3) досить витривалі, гарно витримують високі температури, але з ними керувати мотоциклом важче. Дуже м’яка гума (маркування K0 чи RS1) навпаки, гарно веде себе на швидкостях, дозволяє краще входити в повороти, проте має невеликий ресурс. «Золота середина» для міста – гума середньюї жорсткості (К1 і К2 або RS2).
Також слід обирати гуму в залежності від швидкостей пересування та навантаження. Перший параметр позначається латинськими літерами, другий – числом від 50 до 100. Вони вказуються в кінці маркування. Найнижчий клас швидкості – F, він відповідає 80 км/год, найвищі – Z (240 км/год) та (W). Індекс навантаження 50 відповідає навантаженню 190 кг, 100 – до 800 кг.