В Україні знову подорожчали бензин і дизпаливо: названа причина

Якщо в кінці серпня вартість пального на заправках знизилася, то тепер вона знову пішла вгору. Причиною подорожчання палива стали не ринкові фактори, а державне регулювання, запроваджене навесні нинішнього року, повідомляє U-News.

Мінекономіки оприлюднило нові розрахунки середньої вартості бензину і дизпалива, від якої АЗС можуть встановлювати свою націнку. Розрахункова ціна для бензину підвищена до 25,94 грн за літр, для дизпалива – до 21,69 грн за літр. Таким чином, з урахуванням граничних торговельних націнок максимальна ціна на «звичайний» бензин для його продажу через мережу АЗС не повинна перевищувати 30,94 грн за літр, на «звичайне» дизпаливо – 28,69 грн за літр.

В результаті з 28 серпня літр бензину А-95 в середньому по країні подорожчав на 12 копійок, дизпального – на 19 копійок, а ось вартість скрапленого газу, яка не регулюється державою, не змінилася. Станом на 10 вересня середня ціна бензину А-95 становить 29,87 грн за літр, дизпалива – 28,15 грн, скрапленого газу – 17,49 грн.

Варто відзначити, що незважаючи на сезон підвищеного споживання нафтопродуктів, пального в Україні більш ніж достатньо і загрози виникнення дефіциту немає. За даними Консалтингової групи «А-95», імпорт автомобільних бензинів в Україні в серпні 2021 року склав 137,6 тис. тонн, що на 26% більше показника серпня минулого року (109,2 тис. тонн). Приблизно такий же обсяг імпорту бензинів в останній раз був зафіксований в серпні 2017 року – 141 тис. тонн.

Основний приріст припав на поставки з Білорусі. Як пояснили в «А-95», збільшення імпорту з Білорусі в першу чергу пов’язано з виконанням контрактних зобов’язань по щомісячному відвантаженні, які в повній мірі не були виконані в попередні літні місяці через ремонтних робіт на Мозирському НПЗ.

Крім того, в серпні 2021 року імпорт дизельного палива в Україні склав рекордні за останні два роки 649 тис. тонн, що на 23,3% більше, ніж в серпні 2020 року. Основний приріст імпорту припав на дизпаливо з Білорусі, Литви і на морські поставки.

Нагадаємо, що на початку літа в Україні виникла реальна загроза дефіциту пального на заправках. Це було пов’язано з істотним скороченням поставок бензину і дизельного палива з сусідньої Білорусі. Однак завдяки збільшенню поставок палива з інших джерел кризи на ринку нафтопродуктів вдалося уникнути.


Не пропустіть