Експерти з’ясували, що системи напівавтономного водіння не зроблять дороги безпечнішими
Системи напівавтономного водіння не зроблять рух на дорогах безпечнішим. Так вважають експерти американського страхового інституту безпеки дорожнього руху (IIHS). Про це йдеться на офіційному сайті організації.
Упродовж кількох останніх років експерти IIHS вивчали вплив систем напівавтономного водіння на поведінку водіїв за кермом. У дослідженні взяли участь три десятки водіїв, які регулярно використовували просунуті комплекси електронних асистентів Volvo S90 2017 року з Pilot Assist та Tesla Model 3 2020 року з Autopilot. В обох випадках автомобілісти мали постійно тримати руки на кермі, за чим стежили спеціальні датчики, а система подавала звуковий сигнал про необхідність повернути руки на рульове колесо.
З’ясувалось, що згодом водії звикали до «автопілота» і все частіше дозволяли собі відволікатися від дороги та займатися іншими справами — наприклад, їсти чи пити, розмовляти по телефону чи поправляти макіяж. При цьому багато учасників експерименту вивчили алгоритм роботи системи оповіщення і навчилися швидко «заспокоювати» її, на кілька секунд повертаючи руки на кермо.
За словами експерта IIHS Девіда Харкі, дослідження показало, як люди навчаються. Так, якщо навчити їх думати, що увага при використанні напівавтономних систем керування автомобіля означає торкатися рульового колеса кожні кілька секунд, то саме це вони й будуть робити.
У дослідженні всі водії адаптували свою поведінку, щоб займатися своїми справами, замість стежити за дорогою. Саме тому, як вважають експерти, системам часткової автоматизації необхідні надійніші заходи безпеки для запобігання зловживанням з боку користувачів.