Чому не гріє пічка в авто?

Не гріє пічка автомобіля, або дуже погано гріє? Чому так відбувається і які є основні причини – далі у статті від dexpens.

Всього причин поганого розігріву близько п’яти.

1.Не працює вентилятор

Сама банальна причина, буває – не працює вентилятор, не обдувається, а відповідно тепле повітря погано надходить в салон, а точніше взагалі не надходить. Звичайно, радіатор пічки буде розігріватися, але для опалення всього салону, цього вкрай мало. Потрібно замінити вентилятор або електроніку, яка ним управляє, або подивитись запобіжник, часто він перегорає і його потрібно замінити.

  1. Недостатній рівень охолоджувальної рідини

Таке зараз малоймовірно, тому як на багатьох сучасних автомобілях стоять датчики рівня тосолу – антифризу. Однак, такі випадки мають місце (скажімо в автомобілях попередніх поколінь). Уявіть – потік антифриз або тосол (може бути із-за протічки радіаторів або патрубків), в піч не надходить достатньо розігрітої рідини, і вона практично холодна, вентилятор дме, а повітря холодне (вона просто не гріє). Потрібно додати охолоджуючу рідину до рівня. Також якщо радіатори або патрубки течуть, то потрібно усунути протікання.

Варто відзначити, що при протіканні охолоджуючої рідини, можуть утворитися повітряні пробки, тому навіть якщо ви додасте антифризу – тосолу, до рівня потрібно почекати якийсь час щоб повітря вийшло.

3.Радіатор пічки забитий

Причин може бути декілька:

Перша – неправильне змішування антифризів і тосолу. Наприклад в G13 ви залили скажімо G11 або взагалі тосол, тоді можливо проявиться осад, який досить швидко заб’є всі тонкі патрубки радіатора.

Друге – заливали воду. Вода викликає не тільки іржавіння металів в системі, а й утворює накип на стінках.

Третє – усували протікання радіатора пічки або основного радіатора всілякими герметиками. Ходи в радіаторі можуть закупорюватися надлишками цього герметика, рідина не може нормально в ній циркулювати, а відповідно і розігріти її, а значить – не буде толком гріти. Правда, у вас двигун може показувати великі температури, на рівні межі (головне запобігти перегріванню). Потрібно або промивати систему, чистити радіатор, або просто міняти цей радіатор.

4.Несправний термостат двигуна

Тепер про більш складні поломки. Якщо у вас з самою пічкою все нормально, вентилятор працює, а гріє погано, то може бути справа в термостаті двигуна.

Термостат служить для того щоб регулювати, так звані, кола охолодження. Коли ми запускаємо мотор, то охолоджуюча рідина ходить по малому колі, тут беруть участь двигун і пічка салону. Таким чином, прогрів відбувається набагато швидше. Після того, коли охолоджуючий склад прогрівся, термостат відкриває велике коло і прогріта рідина пішла вже в основний радіатор який стоїть під капотом. Робиться це для того щоб не перегріти мотор, якщо є зайвий перегрів.

Але від часу або від якості охолоджуючої рідини, термостат може виходити з ладу і не закривати велике коло, а завжди ганяти по ньому. Іноді трапляється навіть абсурдна ситуація, коли мале коло (навіть) трохи перекрите і в пічку (яка повинна прогрівати салон) йде слабо розігрітий антифриз. Вона обдувається по максимуму (максимальна швидкість), але повітря йде холодне або ледве тепле. А так як в – 10… – 20 градусів чекати поки прогріється велике коло довго (а може і взагалі не прогрітися нормально), то не буде грітися салон.

Рішення одне це заміна термостата! Причому, чим швидше, тим краще.

  1. Несправна помпа двигуна

Помпа, це по суті механічний (буває і електричний) насос двигуна, який качає гарячу рідину по системі. Тобто з блоку силового агрегату, по патрубкам і далі в радіатори, для охолодження. А в нашому випадку і для обігріву салону. Являє собою крильчатку, яка вставлена в металевий циліндр, через який проходить рідина. Крильчатка обертається, тим самим проштовхує антифриз (тосол) по системі. Якби помпи не було, то охолодження мотора було б вкрай не ефективним, він би швидко перегрівся.

Дуже часто помпа приводиться в рух за допомогою пасової передачі від колінчастого вала силового агрегату.

Основні поломки такі:

Буває рве ремінь від колінвала, помпа не обертається і не ганяє рідину по системі. Відповідно пічка не гріє. Однак і силовий агрегат буде перегріватися.

Клинить саму помпу. Вона не обертається, або не обертається внутрішня частина – крильчатка.

З’їдає внутрішню частину. Через погану якість металу внутрішня крильчатка може бути з’їджена агресивними тосолами або антифризами. Тому чисто фізично шків помпи обертається, але рідина по системі проходить дуже погано. Знову ж пічка не гріє.

При всіх причинах помпу потрібно міняти. Відразу скажу першими «дзвіночками» може бути – посвистування в під капотом, гарячий шланг до помпи або пічки, але холодний після.

  1. Пробита прокладка головки двигуна

Вся справа в тому, що мотор це не монолітна конструкція, у нього є головка блоку і сам блок. З’єднуються вони через спеціальну прокладку. Якщо ця прокладка пробита (а таке буває, наприклад при поганій протяжці), то охолоджуюча рідина буде йти в циліндри або глушник (з глушника буде валити білий густий дим). Таким чином, охолоджуючої рідини буде не вистачати в системі (можлива поява повітряних пробок) і тому пічка буде погано гріти! Потрібно терміново міняти прокладку головки блоку, інакше можна вбити двигун, через перегрів.


Не пропустіть