У більшості автомобілістів у гаражі вже не перший рік стоїть акумулятор. Він ніби тримає заряд, але швидко його втрачає під навантаженням. Особливо в холодну пору року. Але не поспішайте здавати його на утилізацію – навіть така батарея ще поживе.
Методом, про який ми розповімо, не можна відновити занадто «вбитий» акумулятор. А ось той, якому 3-5 років від випуску, цілком реально. Як правило, ємність таких пристроїв вже сильно занижена. Відбувається це через так звану сульфатацію пластин. Щоб перевірити їх, достатньо відкрутити одну з пробок (на батареї, що не обслуговується, подібного зробити не можна) і посвітити ліхтариком в отвір. Коли побачите білий наліт, знайте, процес йде повним ходом. Зрештою він і зруйнує дорогу запчастину. А щоб цього не сталося, застосуємо наш дідівський метод.
Для початку потрібно виміряти напругу на клемах. Роблять це простим приладом під назвою мультиметр. У повністю зарядженої АКБ напруга має бути 12,7 Вольт. Все, що нижче – недозаряд.
Для відновлення акумулятора знадобляться звичайна побутова лампочка з патроном, дроти, два затискачі, ізоляційна стрічка та вилка, яку встромимо в розетку. Тепер споруджуємо електричний ланцюг, щоб підключити акумулятор до мережі 220 Вольт через лампочку. «Світило» в даному випадку потрібно, щоб обмежити струм своїм опором. Слідкуйте уважно за скручуванням проводів: вони обов’язково повинні бути ізольовані, інакше можна отримати сильний удар струмом.
Далі підключаємо затискачі до клем. Врахуйте, що полярність при цьому не має значення, тому що тут буде змінна напруга. Короткого замикання теж можна не боятися – лампочка за рахунок свого опору обмежуватиме струм.
Після того як процес пішов, треба періодично перевіряти температуру корпусу АКБ. Якщо пластик почав нагріватися, то батарея заряджається.
Зазначимо, що якщо всередині сильно зношені електроди, цей спосіб не допоможе. Акумулятор приймуть лише утилізаційні пункти.